خبرگزاری بسیج: مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور برادارن و خواهران مهاجر افغانستانی در هیات بیت الله افغانستانی های مقیم شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۸۹۷
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ یکی از اعضای این هیات با بیان اینکه شیعیان افغانستانی مقیم ایران نیز در غم شهادت سرور و سالار شهیدان همانند مسلمانان ایران  به سبک واحد و شور به سینه زنی می پردازند، افزود: ما از اول تا شب سیزدهم محرم مصادف با سوم شهادت امام حسین(ع) عزاداری می کنیم.

وی اظهار داشت: همانطور که در تهران شهرستانی های مقیم تهران با سبک و سیاق شهرهای خود عزای امام حسین و شهدای کربلا را به پا می دارند، تعدادی از هموطنان در هیات ها و تکایای ایرانی به عزاداری می پردازند و ما نیز به طور سنتی و به زبان خودمان شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان را به سوگ می نشینیم.

در این چند شب حجت الاسلام والمسلمین شیخ علی ناطقی سخنرانی و احمدی نوحه خوانی کند. خیلی از نوحه سراهای افغان در این سال ها زیر نظر اساتید بزرگ مداحی ایرانی آموزش دیده اند و نوحه خوانی می کنند.

این مهاجر افغان مقیم شهرری، با بیان اینکه ما جوانان افغانستانی که در ایران بزرگ شده ایم خلق و خوی فرهنگی و ظلم ستیزی و استکبار ستیزی ایرانی ها را پیدا کرده ایم و هم خودمان را از برادران ایرانی می دانیم، خاطر نشان کرد: سخنان و روشنگری های مقام معظم رهبری فصل الخطاب ما هم هست. وی اظهار داشت: وقتی ایشان صحبت از تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، هجمه فرهنگی و ... بیان می کنند، مخاطب ایشان فقط مردم ایران نیستند بلکه همه جهان اسلام باید از ولی امر مسلمین پیروی کنند، بنابر این برپایی عزای سرور شهیدان عالم، نقش مهمی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و مصون ماندن در برابر هجمه های فرهنگی دارد و فرهنگ عاشورایی در جوانان افغانستانی هم وارد شده است.

وی با اشاره به مشکلات مهاجرین مقیم شهرستان برای برپایی تکیه عزای امام حسین(ع)، تصریح کرد: با تلاش بسیار حدود یک میلیون تومان هزینه کردیم و کارخانه متروکه تولید شیشه در دولت آباد را نظافت و با خرید چادر، بنر، نورپردازی، ایجاد نمایشگاه جنبی واقعه عاشورا و ... برگزاری مراسم آماده کردیم. البته هیات های افغانستانی زیادی در سطح شهرستان هر سال عزاداری می کنند، اما این هیات برای دومین سال است که در این محل برگزار می شود و اعتقاد داریم که بچه ها باید پای منبر روضه امام حسین (ع) و اهل بیت بزرگ شوند تا از خطر فرهنگ های استکباری مصون بمانند.

 

    

ارسال نظرات