حمیدرضا
در سخنان قبل از خطبه های نماز جمعه در دهلران مطرح شد؛
سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران گفت: کسب رزق و روزی حلال اهمیت بسیار فراوانی در رسیدن انسان به کمال و سعادت دارد.
کد خبر: ۸۵۸۴۶۶۹
|
۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ; حجت الاسلام و المسلمین دکتر جعفر هدایی عضو هیئت علمی دانشگاه بو علی سینا همدان در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه دهلران با تسلیت تاسوعای حسینی اظهار کرد: عاشورا رمز تحول حیات انسان و جامعه بشری است‌ و تمام خیزش‌های در مقابل ظلم در سراسر جهان برگرفته از واقعه عاشورا بوده است.

وی با اشاره به عدم تأثیر پذیری برخی از افراد امام حسین(ع) به دلیل نفوذ حرام در وجود آنان، افزود: یکی از ویژگی لشگریان یزید، حرام خواری بود و همچنین قرآن در دو آیه سوره مائده، حرام خواری را از صفات یهود برشمرده است.

حجت الاسلام دکتر هدایی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام چندین بار با لشگریان یزید صحبت کرد و حسب و نسب خود را معرفی کرد و از همه راه های منطقی و احساسی، برای روشن ساختن حقایق برای آنها، استفاده کرد اما این سخنان امام حسین(ع) بر روی آنان اثری نگذاشت و به همین خاطر حضرت فرمودند: «شکم های شما، از حرام پر شده است و بر دل های شما، مهر زده شده است».

وی گفت: کل عبادات 10 جزء است که در 9 جزء آن به کسب رزق و روزی حلال تأکید بسیار زیادی شده است چرا که به دنبال کشب روزی حلال فرد به دنبال کارها و اعمال حسنه و خیر خواهد رفت.

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه حرام خواری ممکن است موجب آلوده شدن به بدترین گناهان شود عنوان کرد: حرام خواری باورها و اعتقادات دینی را سست میکند، رحم و عطوفت را از انسان میگیرد، حرام خواری موجب قساوت قلب شده و حتی ممکن است به جایی برسد که انسان در سخت‌ترین شرایط، اجازه سخن گفتن به ولی خدا را هم ندهد.


ارسال نظرات