خبرگزاری بسیج: یکی از دانشجویان فرهنگدوست شهرستان ری در راستای حفاظت محیط زیست با همکاری شهرداری ناحیه چهار منطقه 20 اقدام به راه اندای کمپین جمع آوری ظروف پسماند نذری در سطح شهرستان کرده است.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۸۵
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی خانلری دانشجوی الکترونیک با بیان اینکه کشور ما اکنون به فناوری پرتاب موشک به فضا دست یافته است، خاطر نشان کرد: سال ها است که ریختن ظروف یکبار مصرف اقلام نذری که در تکایا و ایستگاه های صلواتی توزیع می شود در سطح خیابان ها به یک عادت تبدیل شده است و پس از پایان آئین تاسوعا و عاشورا، شهر ها چهره زشتی پیدا می کنند که در شان ما ایرانیان نیست، ما که پایمان به فضا باز شده است، نریختن زباله در سطح شهر برایمان کار سختی نیست.

 وی متذکر شد: نوشیدن چای و انداختن ظرف یک بار مصرف لیوان در کیسه های زباله ای که در کنار ایستگاه های صلواتی قرار دارد کار پر زحمتی نیست، اما متاسفانه برخی شهروندان پس از مصرف چای، لیوان خالی را در سطح پیاده رو یا خیابان پرتاب می کنند و اعتقاد دارند که ماموران شهرداری آخر شب آنها را جارو کرده و جمع می کنند.

 وی تصریح کرد: هر زباله ای که روی زمین می افتد قامت مردی خم می شود تا آن را بردارد و آن مرد هموطن ما است که به زحمت می افتد، اما جدا از زحمت کارگران زحمت کش شهرداری، نفس این کار در شان و شخصیت مردم فهیم ما نیست؛  

خانلری اظهار داشت: همه مردم می دانند که این رفتار مناسبی نیست، اما اولین نفری که زباله را در سطح خیابان می اندازد، بقیه هم به او نگاه می کنند و با خود می گویند یک دست صدا ندارد، اگر من هم ظرف چای را در سطل بیندازم چه فایده، بقیه رعایت نمی کنند، در حالی که نباید اصلا اینگونه فکر کنیم و باید از خودمان شروع کنیم؛ ما ظروف پسماند را در سطل بیندازیم و به دیگران هم تذکر بدهیم که آنها هم از خودشان شروع کنند. وقتی همه رعایت کنند نتیجه کار خیلی لذت بخش خواهد شد و بعد از یک مراسم بزرگ معنوی که در قدم به قدم آن اقلام نذری توزیع می شود، مشاهده خواهیم کرد که هیچ زباله ای در سطح خیابان ها و کوچه های شهر وجود ندارد و شهر پاکیزه مانده است.

وی گفت: در راستای فرهنگ سازی در این زمینه، به اتفاق جمعی از دوستان فرهنگ دوست و دوستداران محیط زیست اقدام به راه اندازی کمپین جمع آوری ظروف پسماند نذری در سطح معابر کرده ایم که در همین ارتباط مسئولان شهرداری ناحیه چهار منطقه 20 نیز تعدادی کاور، بنر تبلیغاتی، کیسه زباله، کلاه فرم و اقلام فرهنگی و... در اختیار ما قرار داده اند. امسال برای نخستین بار این حرکت فرهنگی را در سطح دولت آباد آغاز کرده ایم و امیدواریم سایر مناطق هم از این حرکت الگو بگیرند و در هیچ نقطه ای از کشور شاهد چنین رفتارهایی در مورد مصرف نذورات و انداختن ظروف نذری در سطح معابر نباشیم.

 

ارسال نظرات