خبرگزاری بسیج: سومین یادواره 193 شهید ایل غیور شوهان، از طوایف بزرگ استان ایلام با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام، جمعی از فرماندهان و جمع کثیری از ایل بزرگ شوهان در تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۴۳۷۹
|
۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مجید محمدی، مسئول فرهنگی پایگاه بسیج میثم تمار با اشاره به اینکه یادواره شهدای ایل بزرگ شوهان هر سال در دهه اول ماه محرم برگزار می شود، اظهار داشت: ایل شوهان با 9 طایفه یکی بزرگ ترین ایلات ایلام به شمار می رود که بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ایل شوهان اولین کسانی بودند که در ایلام گروه جنگ های نامنظم را تشکیل دادند که در یکی از عملیات ها یک لشکر عراق را زمین گیر کردند و ارتش عراق اذعان کرد که این حملات کار چند لشکر ایران بوده و تلفات و خسارات زیادی به آنها تحمیل کرده است.

وی افزود: مردان ایل شوهان با آغاز جنگ تحمیلی خانواده های خود را در کوه های منطقه اسکان دادند و خودشان عازم جبهه های رزم شدند و در طول دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم ارزش های انقلاب کردند که در میان آنها تعدادی از بانوان، خانواده های چند شهید از جمله برادران عدنان سابوته و تعدادی از شهدای پدر و پسر ، عمو و برادر زاده و... وجود دارد و با توجه به اینکه اکثر شهدای ایل شوهان از قشر جوان هستند، شب هشتم ماه محرم مصادف با شهادت حضرت علی اکبر(ع) آئین بزرگداشت این شهدا همراه با ذکر مصیبت و سخنرانی برگزار می شود که مراسم امشب با سخنرانی سرهنگ شاه کرمی معاون هماهنگ کننده سپاه ایلام همراه بود.

آئین یادواره 193 شهید ایل شوهان در محله شهید مطهری واقع در انتهای خیابان 17 شهریور جنوبی، نبش بزرگراه بعثت و خیابان شهید رضایی، برگزار شد.

 

ارسال نظرات