خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان تأکید کرد

لزوم مشارکت تمام سازمان‌ها برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: با توجه به اینکه مراسم اربعین حسینی بحث ملی است، تمام ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط باید مشارکت داشته باشند تا این کنگره بزرگ اسلام با شکوه و مناسب برگزار شود.
کد خبر: ۸۵۸۴۱۰۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محسن ساغرچی امروز در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: مسئولیت اجرای اربعین حسینی و پیاده‌روی حسینی برعهده سازمان حج و زیارت است و موضوع کمک‌های مردمی نیز برعهده عتبات عالیات نهاده شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه مراسم اربعین حسینی بحث ملی است، تمام ارگان‌های دولتی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط باید مشارکت داشته باشند تا این کنگره بزرگ اسلام با شکوه و مناسب برگزار شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان بیان کرد: سال گذشته زوار بدون ویزا اجازه ورود داشتند که این سبب شد تا ناهماهنگی به وجود آید ولی امسال سامانه سما به گونه‌ای طراحی شده که هر شخصی که قصد دارد از طریق دفاتر 32 گانه در استان و یا به صورت شخصی به کربلا برود با توجه به اینکه در این سایت اطلاعات گذرنامه وارد شده، به مرزها اعلام شده تا در 3 مرحله گذرنامه با ویزا بررسی شود.

وی با بیان اینکه اجازه خروج بدون گذرنامه و کارت ملی داده نمی‌شود، افزود: زوار باید علی الحساب مبلغ 40 دلار را پرداخت کنند که در حال رایزنی هستیم تا مبلغ را کاهش دهیم.

*ضرورت استقرار کمپ‌هایی در مسیر برگشت زوار

معاون عملیات فرمانده انتظامی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: مهمترین مقوله در این مبحث موضوع امنیت جان زوار است و حدودا 15 روز تردد فشرده قبل تا بعد از اربعین در همدان شاهد خواهیم بود.

فریدون کریمی راد بیان کرد: سال گذشته 200 درصد افزایش تردد در استان داشتیم و تعداد فوتی‌ها به میزان زیادی افزایش یافت که دلایل آن خستگی و خواب آلودگی رانندگان بود و بیشتر تصادفات به مسیر برگشت مرتبط بود که عامل آن غالبا واژگونی خودروها بود.

وی افزود: سال گذشته تمام ستاد، حتی راهور شهرستان‌ها تا شعاع 30 کیلومتری به کارگیری شدند ولی به دلیل نقاط حادثه خیز و کمبود علائم همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم.

معاون عملیات فرمانده انتظامی استان همدان عنوان کرد: استقرار کمپ‌هایی در مسیر برگشت زوار بسیار کمک کننده است تا رانندگان در این کمپ‌ها مدتی را به استراحت بپردازند، ضمن اینکه خدمات امدادی به رانندگان و رسیدگی به وضعیت جسمانی زوار در این کمپ‌ها قبال پیش بینی است که استقرار تیم‌های امدادی هلال احمر و اورژانس در کنار این کمپ ها نیز مثمر ثمر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات