خبرهای داغ:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان خبر داد

نقش مؤثر همدان در برگزاری مراسم اربعین حسینی/ تشکیل ۹کمیته به‌‌منظور ساماندهی اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به تشکیل ۹ کمیته به‌منظور ساماندهی مراسم اربعین حسینی گفت: استان همدان در ورودی و خروجی برگزاری مراسم اربعین حسینی نقش مؤثری ایفا می‌کند.
کد خبر: ۸۵۸۴۰۹۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدعلی بادامی امروز در جلسه هماهنگی اربعین حسینی در استانداری همدان با بیان اینکه به‌طور حتم باید امکانات به‌منظور برگزاری مراسم اربعین با حضور مردم حدود ۱۰ روز قبل از اربعین هدایت و ساماندهی شود، اظهار داشت: ۹ کمیته به‌منظور ساماندهی اربعین تشکیل‌شده است.

وی با برشمردن این کمیته‌ها گفت: کمیته‌های اعزام، امنیت، مشارکت‌های مردمی، اطلاع‌رسانی، کنسولگری و امور بین‌الملل، حمل و نقل خدماتی، بهداشت و درمان کمیته‌های مربوطه است که هرکدام زیر نظر نهاد مشخصی اقدام به فعالیت می‌کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به همدان به‌عنوان استانی که در مسیر اکثر کاروان‌ها به‌سوی کربلا خواهد بود، افزود: برنامه‌ها پیش‌بینی‌شده و همچنین مسئولیت ستاد اربعین در عراق نیز بر عهده سفیر ایران در بغداد واگذارشده است.

بادامی با بیان اینکه پنج قرارگاه مشخص در چذابه، مهران، شلمچه و دو مورد نیز در عراق مشخص‌شده است، ادامه داد: اسکان زائرین، تأمین مواد غذایی و نیز تهیه ظروف و طبخ غذا از اولویت‌های تهیه امکانات از سوی این سازمان تا مرز مهران است.

وی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد خروجی زوار از طریق مرز مهران صورت می‌گیرد، گفت: ایلام، کرمانشاه و همدان به ترتیب خطوط انتقال زائرین به خارج از مرز مهران و ورود به کشور عراق هستند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به ساماندهی هیئت‌های مذهبی در پیاده‌روی اربعین، عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی تنها با ارائه فرم‌های مربوطه که به تعداد مشخص از قبل تهیه‌شده و نیز با محموله و تعداد نفرات مشخص می‌توانند تا مرز هدایت و ازآنجا به بعد با هدایت ستاد اربعین به پیاده‌روی خود ادامه دهند.

بادامی اضافه کرد: وظیفه جذب مشارکت‌های مردمی از طریق کمک‌های نقدی و غیر نقدی به دفاتر ده‌گانه استان زیر نظر ائمه جمعه و نیز با مساعدت استانداری و فرمانداری‌ها و نیز جانمایی هیئت‌های مذهبی در این‌سوی مرز از سوی سازمان عتبات صورت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: استان همدان در ورودی و خروجی برگزاری مراسم اربعین حسینی نقش مؤثری ایفا می‌کند که امیدواریم سایر نهادها وظیفه خود را به‌خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات