آزوره رئیس تیم کشتی نیروهای مسلح اعزامی به المپیک سیزم:

نتایج کشتی در المپیک نظامیان جهان تاریخی بود

رئیس تیم کشتی نیروهای مسلح اعزامی به المپیک سیزم با اشاره به کسب 12 مدال کشتی گیران در این مسابقات، این نتایج را تاریخی دانست.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۶۰
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاري بسيج به نقل از پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، امیر سرتیپ دوم اصغر آزوره رئیس تیم کشتی نیروهای مسلح اعزامی به المپیک سیزم درباره کشتی در المپیک سیزم گفت: در ششمین دوره المپیک نظامیان جهان که در کره جنوبی برگزار شد، 105 کشور جهان شرکت کرده بودند که از این بین 37 کشور در رشته های کشتی آزاد و فرنگی حضور داشتند. با توجه به اینکه سال آینده مسابقات المپیک برگزار می شود، تیم ها با نفرات المپیکی و مدال آوران شان شرکت کرده بودند و تیم هایی مانند روسیه، اوکراین، قزاقستان، کره جنوبی، آذربایجان، چین، مغولستان و استونی از تیم های مدعی بودند که با نفرات شاخص به این رقابت ها آمده بودند.
آزوره اظهار داشت: روسیه با سه کشتی گیر شاخص المپیکی آمده بود،حتی تیمی مانند مصر با قدرت به این رقابت ها آمده بود و آذربایجان هم با تیم اصلی در کره جنوبی حضور داشت. این تدارک نشان داد که همه تیم ها برای کسب مدال آمده بودند و می خواستند از این مسابقات برای آمادگی جهت حضور در المپیک ریو در سال آینده استفاده کنند و همین سبب شده تا رقابت ها در سطح بسیار بالایی برگزار شود.

جانشین سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها خاطر نشان کرد: با وجود سطح بالای مسابقات و سختی رقابت ها، در کشتی آزاد با 3 مدال نقره و 4 برنز و در کشتی فرنگی با یک مدال طلا و 4 مدال برنز تیم ایران در هر دو رشته نایب قهرمان شد. در مجموع آزاد و فرنگی هم ایران با کسب 12 مدال و 101 امتیاز در رده اول قرار گرفت. در مجموع بعد از ایران، روسیه با 10 مدال و 97 امتیاز دوم شد و تیم اوکراین با 7 مدال و کسب 59 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.نکته جالب اینکه کره ای ها با وجود داوری هایی که به نفع آنها شد با 3 مدال و کسب 45 امتیاز پنجم شدند.

رئیس تیم کشتی نیروهای مسلح اعزامی به المپیک سیزم در ادامه با بیان اینکه اگر ناداوری ها نبود، کشتی ایران می توانست تعداد مدال طلای بیشتری بگیرد، افزود: متاسفانه کره ای ها با اعمال نفوذی که در جدول مسابقات و همچنین داوری ها داشتند مانع این شدند که بچه های ایران مدال های بیشتری بگیرند. به عنوان مثال در رشته آزاد ما می توانستیم دو طلا بگیریم اما محمد جواد ابرهیم در ماقبل فینال با ناداوری و مصدومیتی که برایش پیش آمد نتوانست در فینال کشتی بگیرد و همچنین مهران نصیری هم در فینال با ناداوری به حریفش باخت تا نقره بگیرد.

آزوره تصریح کرد: با وجود این مسائل، در مجموع از عملکرد تیم راضی هستم و بچه ها با غیرت کار کردند. از کادر فنی تیم ها که زحمت زیادی کشیدند تا دکتر خاتمی پزشک تیم که زحمت زیادی برای بچه ها کشید در این نتایج سهم داشتند.در مجموع کسب 12 مدال سبب شد تا ایران یک رکورد تاریخی در المپیک سیزم بر جا بگذارد و با قدرت تمام این مسابقات را به پایان برساند.
وی در ادامه با تشکر از سازمان ورزش بسیج گفت: از مسئولان سازمان ورزش بسیج که نهایت همکاری را برای سربازان وظیفه و کادر با ما انجام دادند کمال تشکر را دارم و این انتظار وجود دارد که بعد از مسابقات، بسیج و نیروهای مسلح از مدال آوران کشتی در المیپک سیزم که پرچم کشورمان را در کره جنوبی بالا بردند تقدیر کند.
ارسال نظرات