هزینه‌های زائد تولید، سدی برای کاهش قیمت کالا

یک کارشناس اقتصادی گفت: افزایش کیفیت و مدیریت صحیح بر هزینه‌های تولید عاملی مهم برای صادرات است.
کد خبر: ۸۵۸۳۶۹۱
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباسعلی ابونوری  مشکل صادرات و ضعف در کیفیت محصولات داخلی را عاملی بر نبود رونق عنوان کرد و گفت: صنعتگران کشور مشکلی در تولید کالا به معنای واقعی ندارند، اما مشکل اساسی در ایجاد تقاضا برای محصولات داخلی است.

وی نقش دولت در رشد تقاضا را امری مهم عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای سیاست‌های مناسب می‌توان شوک مثبتی به بازارهای اقتصادی از جمله بازار مسکن و خدمات وارد کرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: مشوق‌های صادراتی دولت در صنعت می‌تواند حجم نقدینگی سرگردان بازار سکه و ارز را به سوی تولید و افزایش کیفیت کالا هدایت کند.

ابونوری با اشاره به کاهش هزینه‌های تولید محصولات داخلی اظهار کرد: زمانی باید انتظار کاهش قیمت محصولات داخلی را داشته باشیم که هزینه‌های زائد تولید کاهش یابد در غیر این صورت کیفیت کالا دست خوش کاهش قیمت می‌شود.

وی با اشاره به نقش دولت در نظارت تولید کالاهای داخلی گفت: دولت موظف است که نظارتی صحیح بر استاندارد بر کیفیت کالاهای داخلی داشته باشد و بدون در نظر گرفتن استاندارد جهانی، رونق اقتصادی شکل نمی‌گیرد.

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگر سخنان خود به بحث بهره‌وری پرداخت و اظهار داشت: بهره‌وری با خصوصی‌سازی اقتصاد به معنای واقعی در کشور محقق می شود.

ابونوری راه‌حل بهبود بهره‌وری را، کاهش دخالت دولت در اقتصاد کشور دانست و گفت: هر اقدامی که دولت برای بهبود بهره‌وری از جمله آموزش ضمن خدمت و نظارت انجام دهد، به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا نمی‌کند.
ارسال نظرات