خبرهای داغ:
مسئول واحد خواهران هئیت رزمندگان ثارالله همدان مطرح کرد

تبیین قیام عاشورا برای نسل جوان از اهداف سوگواره «احلی من العسل»

مسئول واحد خواهران هئیت رزمندگان ثارالله همدان با اشاره به برگزاری سوگواره «احلی من العسل» گفت: تبیین قیام عاشورا و ترویج باورهای دینی و اعتقادی بین جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان از اهداف مهم این طرح است.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۸۲
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سوگواره «احلی من العسل» به همت هیئت پیروان عترت رزمندگان ثارالله همدان و با مشارکت سازمان بسیج دانش آموزی و اداره آموزش و پرورش ناحیه یک و دو همزمان با ششم محرم در راستای گرامیداشت مقام نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و حضرت زینب (س) پیام رسان واقعه کربلا برگزار شد.

مسئول واحد خواهران هئیت رزمندگان ثارالله همدان در این راستا گفت: این همایش با حضور 2 هزار دانش آموزان دختر همدانی و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با هدف نهضت و قیام حسینی ترویج فرهنگ ولایت پذیری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید با حضور پرشور خود در مناسبت های ملی و مذهبی، بصیرت خود را در صحنه عمل به نمایش می گذارند و شرکت دانش آموزان در این همایش بدون شک متاثر از پیام والای عاشوراست، به همین دلیل باید پیام عاشورا را برای نسل جدید به خوبی تبیین شود.

موسوی تصریج کرد: عبارت «احلی من العسل» کلام دلنشینحضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه گرامیداشت مقام حضرت قاسم ابن الحسن(ع)، تبیین نقش آن حضرت در واقعه کربلا و بیان معارف والای عاشوراست.
موسوی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی به عنوان«زیبایی های عاشورایی» در ایام محرم خبر داد و اذعان کرد: شرکت در این مسابقه کتابخوانی برای عموم آزاداست.

وی در پایان اظهار کرد: تبیین قیام عاشورا و ترویج باورهای دینی و اعتقادی بین جامعه بخصوص جوانان و نوجوانان از اهداف مهم این طرح است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات