خبرهای داغ:
با حضور دانش‌آموزان عاشورایی؛

همایش «احلی من العسل» در همدان برگزار شد

همایش «احلی من العسل» با حضور باشکوه دانش‌آموزان عاشورایی همدان در حسینیه امام خمینی (ره) همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۷۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش «احلی من العسل» امروز با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش، اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی استان و ستاد بزرگداشت 30 مهر در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور باشکوه دانش‌آموزان همدانی برگزار شد.

این همایش در راستای گرامیداشت نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در سراسر کشور و به صورت شاخص استانی در حسینیه امام(ره) همدان برگزار شد.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.

همایش سراسری «احلی من العسل» در روز سه شنبه 28 مهرماه مصادف با ششم ماه محرم در سراسر کشور برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم اظهار داشت: این همایش با هدف بزرگداشت فداکاری‌ها و رشادت‌های حضرت قاسم(ع) و به نشانه همدردی با سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) برگزار می‌شود.

حسن آقایوسفی بیان کرد: امام حسین (ع) باطل را در مقابل حق دید و با مشاهده زیر سئوال بردن اسلام در جامعه و حکومت گروه باطل بر مردم، قیام کردند تا دین جد گرامی خود را اصلاح کنند.

وی افزود : قیام کربلا در دو بخش تأثیر خود را در جهان گذاشت که بخش اول مربوط به قیام امام حسین(ع) و بخش دوم نیز مربوط به سخنرانی و افشاگریهای حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بود که پیام‌آوران عاشورا بودند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه فلسفه قیام اباعبدالله(ع) در امر به معروف و نهی از منکراست، گفت: باید به تأسی از مسیر سرور و سالار شهیدان، مصداق‌های امر به معروف و نهی از منکر را پیدا کرده و به آن عمل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات