خبرهای داغ:
سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان خبر داد

تجمع 2 هزار نفری دانش‌آموزان در روز 30 مهر در همدان

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان از تجمع 2 هزار دانش‌آموز در روز 30 مهر در همدان خبر داد و گفت: دیدار جمعی از مردم همدان در روز 30 مهرماه با آیت‌الله نوری‌همدانی نیز از برنامه‌های دیگر ویژه این روز است.
کد خبر: ۸۵۸۳۱۲۴
|
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجتبی عباسی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 30 مهر بزرگترین معروف بوده به طوری که در انقلاب اسلامی حماسه 30 مهر به عنوان مقدمه‌ای برای 13 آبان برشمرده می‌شود.

وی با بیان اینکه واقعه 30 مهر باید در کتب درسی آورده شود، عنوان کرد: بزرگترین دستاورد قیام 30 مهر تقدیم کمترین شهید در جریان قیام بود و در این حماسه بزرگترین حرکت فرهنگی کشور در همدان رقم خورد.

عباسی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در این ایام افزود: در خلق حماسه 30 مهر در سال 1357، همدلی و همزبانی در بین مردم و اصناف در حمایت از دانش‌آموزان موج می‌زد ضمن اینکه در آن حضور مدیران استانی نیز در کنار اقشار مختلف گرمابخش خلق این حماسه بود.

وی تصریح کرد: پیام دانش‌آموزان در این حماسه بیان استکبار ستیزی و دوری از ظلم در شرایط آن زمان بود که راه شهدا را ساختند.

وی با اشاره به چاپ کتاب واقعه 30 مهر در استان خاطرنشان کرد: به همکاری دفتر ثبت اسناد ملی در همدان و کمک راویان این واقعه چاپ کتاب واقعه 30 مهر در استان در راه است.

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی همدان از تجمع 2 هزار دانش‌آموز در روز 30 مهر در همدان خبر داد و گفت: دیدار جمعی از مردم همدان در روز 30 مهرماه با آیت‌الله نوری‌همدانی نیز از برنامه‌های دیگر ویژه این روز است.

عباسی دعوت از 157 خانواده شهید انقلاب اسلامی در مراسم 30 مهر را یکی دیگر از برنامه‌های این روز دانست و گفت: تبیین واقعه سی‌ام مهر‌ماه در حلقه‌های صالحین، برگزاری صبحگاه مشترک دانش‌آموزی در تجلیل از شهدا و حماسه30 مهر در یکی از دبیرستان‌های فعال در واقعه 30 مهر توسط بسیج دانش‌آموزی سایر برنامه‌های بزرگداشت این حماسه است.

وی در ادامه حضور 200 نفر از اصناف را در این مراسم اتفاق دیگری برشمرد و گفت: حضور و حمایت اصناف از دانش‌آموزان در 30 مهر 1357 موجب خلق حماسه شد.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 30 مهر با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 100 عضو جدید در اتحادیه داشته باشیم، افزود: دانش‌آموزان فعال در اتحادیه با شعار استکبارستیزی و تقویت روحیه نفی استکبار در استان اقدامات بسیاری را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات