حجت الاسلام ریاضت:

مبلغان و ذاکران تقویت کنندگان پایه های وحدت هستند

بسیج مداحان: حجت الاسلام محمود ریاضت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت داخلی و آرامش کشور تأکید دارند، گفت: مبلغان و ذاکران اهل بیت (ع) نقشی اساسی در تحقق این امر دارند و تقویت کنندگان پایه های وحدت هستند.
کد خبر: ۸۵۸۲۰۸۸
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمود ریاضت در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج مداحان در ارتباط با اهمیت مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت برای هیچ آزادی خواه، اسطوره و الگویی همانند امام حسین (ع) مراسم عزاداری و بزرگداشت برگزار نشده است و خداوند را شاکریم که این مجالس در کشور عزیزمان هر سال باشکوه بیشتری نسبت به سال گذشته برپا می شود.

این مبلغ دینی در ادامه یادآور شد: خادمان، مسئولان و دست اندرکاران هیئت های مذهبی باید مجلس هایشان را همان طور که مورد پسند سید و سالار شهیدان است برگزار کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری باید معرفت افزایی داشته باشد یعنی بعد از یک دهه باید معرفت مردم و برگزار کنندگان نسبت به ده روز گذشته افزایش پیدا کرده باشد. در اصل مخاطبان باید نسبت به پیام های قیام کربلا و هدف از عاشورا شناخت و آگاهی پیدا کنند.

وی افزود: بصیرت لازمه معرفت افزایی است. اگر در قیام حسینی تفکر و تعقل نداشته باشیم به جایی نمیرسیم. طبق فرموده رهبر معظم انقلاب عاشورا از سه اصل مهم و حیاتی تفکر و منطق، حماسه و رشادت و احساس و عاطفه تشکیل شده است.

حجت الاسلام ریاضت یکی از شاخصه های پر رنگ کربلا را رشادت امام حسین (ع) و یاران ایشان برشمرد و عنوان کرد: دلیل اصلی رشادت آن ها تسلیم بودن در برابر حق و اطاعت از امام زمان خود بود و ما باید بدانیم که مداحان و سخنرانان نقشی محوری در بصیرت افزایی دارند.

این شاگرد مکتب امام صادق (ع) احساس و عاطفه را یکی دیگر از موارد بصیرت افزایی دانست و تشریح کرد: امکان ندارد شخصی روضه امام حسین (ع) را بشنود و منقلب نشود و این برگرفته از عواطف و احساسات فرد است. ما باید این اصل را یکی از خروجی های واقعه عاشورا بدانیم و کاری کنیم که این احساسات برگرفته از عقل و منطق باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از القاب حضرت زینب (س) «عقیله بنی هاشم» است و هم چنین امام سجاد هنگام ستایش ایشان می فرمایند «من خداوند را شکر می کنم زیرا عمه ام عالمه ای است که معلم ندارد.» و این نشان از نقش تفکر و تعقل در واقعه کربلا دارد.

حجت الاسلام ریاضت در ارتباط با رواج برخی از سبک های نامطلوب در بین برخی از مداحان تأکید کرد: اول از همه باید خود مبلغان، مداحان و برگزار کنندگان هیئت بصیرت و معرفت پیدا کنند. اشعار و سبک های نامناسب نه تنها معنویتی ایجاد نکرده بلکه دو مقوله مهم عواطف و احساسات و رشادت و دلاوری که از دستاوردهای مهم  قیام امام حسین (ع) می باشند را خنثی می سازند.

این مبلغ دینی با تأکید بر اینکه صدای خوب یکی از قسمت های ستایشگری اهل بیت (ع) است، بیان داشت: متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که خیلی از ذاکران به دلیل اینکه فقط صدای خوبی دارند وارد این عرصه شده اند و نه تنها از استاد بهره ای نبرده اند بلکه حتی مقتلی را هم مطالعه نکرده اند.

وی در ادامه نقش مبلغ و سخنران در مجالس عزاداری را حیاتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب بر وحدت و آرامش کشور خیلی تاکید دارند. امروزه کل منطقه نا امن است اما به برکت وجود رهبری مقتدر و شایسته مملکت ما در امنیت کامل به سر می برد و به همین دلیل دشمنان درصدد ایجاد اختلاف و از بین بردن وحدت هستند که مبلغان دینی باید مردم را از این موضوع باخبر و آگاه سازند.

حجت الاسلام ریاضت افزود: ما باید بدانیم که تشیع انگلیسی، داعش، وهابیت و سایر گروه های غیر اسلامی یک هدف دارند و آن ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است و باید طبق منویات مقام معظم رهبری جذب حداکثری و حفظ وحدت به ویژه در داخل کشور را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شاگرد مکتب امام صادق (ع) در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان و مداحان باید تقویت کنندگان وحدت باشند. اگر سخنران یا مداحی با بیانات خود تفرقه ایجاد کرد، مخاطبان وظیفه دارند که به آن ها تذکر بدهند و در این صورت است که مکر و توطئه دشمنان به خودشان بازگردانده می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات