استعفاي محمد خاكپور از سرمربيگري تيم فوتبال اميد

سلام اميدها به بحران بعد از قهرماني!

24 ساعت پس از قهرماني تيم اميد ايران در مسابقات غرب آسيا، محمد خاكپور در بازگشت به ايران از سرمربيگري تيم فوتبال اميد استعفا داد.
کد خبر: ۸۵۸۱۹۸۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاري بسیج، در حالي تيم اميد اوايل مهر به قطر رفت تا در بازي‌هاي قهرماني غرب آسيا شركت كند كه خبرهايي از فدراسيون به گوش مي‌رسيد كه محمد خاكپور هنوز قراردادش را با تيم اميد امضا نكرده است، با اين وجود خاكپور ترجيح داده بود تا كمتر اين موضوع رسانه‌اي شود و سرش به كار تيم اميد گرم بود. مسابقات غرب آسيا در فاصله سه ماه تا مرحله نهايي انتخابي المپيك، مي‌توانست يك فرصت خوب براي تيم اميد كشورمان جهت آماده‌سازي باشد. تيم اميد هم به‌رغم تمام كارشكني‌هايي كه عرب‌ها عليه تيم انجام دادند، توانست با شكست 2 بر صفر سوريه در فينال، قهرمان غرب آسيا شد و شاگردان محمد خاكپور در دوحه جام قهرماني را بالاي سر بردند. در حالي كه اين قهرماني در داخل ايران با تحسين علي كفاشيان روبه‌رو شد و او عنوان كرد كه آماده شنيدن خبر صعود ايران به المپيك است اما اتفاقاتي كه در جريان بازگشت تيم اميد و در فرودگاه امام(ره) افتاد، سبب شد تا شادي اميدها زياد طول نكشد و خبر استعفاي محمد خاكپور در فرودگاه، بزرگ‌ترين شوك به تيم اميد بود. شنيده مي‌شود خاكپور در فرودگاه به ملي‌پوشان اعلام كرده است كه از سرمربيگري تيم اميد استعفا داده و با آنها خداحافظي كرده است، خبري كه در فاصله سه ماه تا مرحله نهايي انتخابي المپيك، فدراسيون را وارد يك چالش جدي كرده است. 
***
در حالي كه محمد مايلي‌كهن مي‌گويد در جريان استعفاي خاكپور بوده است، حبيب كاشاني، مدير تيم اميد از استعفاي سرمربي تيم اميد عصباني است و در اين باره ديروز به رسانه‌ها گفت: «كاش خاكپور اجازه مي‌داد 24 ساعت از خوشحالي مردم بابت قهرماني در غرب آسيا مي‌گذشت و بعد اين مسائل را آن هم در فدراسيون فوتبال مطرح مي‌كرد. در زمان خاكپور 23، 24 مسابقه انجام داديم و شايد يك باخت و يك مساوي آورديم و در ساير بازي‌ها پيروز شديم. خاكپور نبايد اجازه مي‌داد طعم شيرين قهرماني به كام مردم تلخ شود.»
***
خاكپور بعد از استعفا از دسترس خارج شده و سكوت كرده و دليل استعفايش را رسانه‌اي نكرده است اما محمد مايلي‌كهن، مدير فني تيم اميد در مصاحبه‌اي «عدم رعايت شأن مربي ايراني» را دليل خاكپور براي استعفا اعلام كرده است: «خاكپور به خاطر بي‌توجهي به مربيان ايراني ناراحت است. اميدوارم اين مسائل حل شود؛ چراكه تيم ملي اميد شرايط خوبي دارد و مي‌تواند المپيكي شود.» كاشاني هم ديروز در اين باره گفت: «خاكپور اعلام كرده كه فدراسيون به مربيان ايراني بها نمي‌دهد و عِرقي به مربيان ايراني ندارد و گفته بود من (كاشاني) هم همسو با فدراسيون حركت مي‌كنم. خاكپور اعتقاد دارد چطور وينگادا در حالي كه در تيم اميد مسئوليت داشت و نتايج خوبي نگرفت، تا حد زيادي مورد توجه قرار مي‌گيرد، اما اين موضوع در مورد مربي ايراني صدق نمي‌كند.» مدير تيم اميد در ادامه همچنين از بندي در قرارداد پيشنهادي فدراسيون به خاكپور پرده برمي‌دارد كه اعتراض سرمربي تيم اميد را به همراه داشته است: «يكي از مواردي كه در قرارداد خاكپور وجود داشت و موجب اعتراض او شد، اين بود كه در بندي اعلام شده بود كه اگر سرمربي تيم پس از پايان همكاري، صحبتي عليه فدراسيون انجام دهد بايد پولي را كه گرفته، پس دهد. خاكپور اعتقاد داشت اين‌گونه موارد فقط شامل حال مربيان ايراني مي‌شود. 
***
آينده نيمكت تيم اميد چه مي‌شود؟ اين سؤالي است كه كاشاني هرچند در پاسخ به آن گفته است اولويت آنها ادامه همكاري با خاكپور است اما ادامه حرف‌هاي او جدايي خاكپور را قوت مي‌بخشد: «براي ما ادامه همكاري با خاكپور در اولويت قرار دارد. با اين حال هيچ‌كس را نمي‌توان به زور وادار به كاري كرد و اگر خاكپور مي‌خواهد برود ما نمي‌توانيم او را نگه داريم.» با توجه به احتمال جدايي خاكپور، گمانه‌زني‌ها درباره سرمربي آينده تيم اميد آغاز شده است و در اين بين از وحيد هاشميان، امير قلعه‌نويي، منصور ابراهيم‌زاده، افشين قطبي و... نام برده مي‌شود.
ارسال نظرات