تجهیزات تولیدی همچنان چشم‌انتظار مشتری

دبیر کمیسیون انرژی مجلس با تاکید براینکه هم‌اکنون اکثر کالاهای تولیدی به دلیل نبود حمایت در بازار خریدار ندارد گفت: وزاررت نفت باید با ایجاد فضای رقابتی انگیزه را برای سازندگان داخلی فراهم نماید.
کد خبر: ۸۵۸۱۷۱۹
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدموسی موسوی دبیر کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: صنایع داخلی در حال حاضر با چالش و مشکلات اساسی دست و پنجه نرم می‌کنند زیرا کالا تولید می شود اما خریدار ندارد و در انبارها خاک می‌خورد.

موسوی تصریح کرد: رهبر انقلاب به کرار به توان داخلی کشور اشاره فرمودند گویا مسئولان باور یا اعتقادی به توان داخلی ندارند و یا نپذیرفتند که تنها راه شکوفایی اقتصادی ما برون رفت از تنگنای اقتصاد مقاومتی است . باید این امر مهم را بپذیریم و اجازه دهیم که بخش خصوصی وارد عرصه اقتصاد کشور شوند.

وی ادامه داد: بانک‌های کشور باید به سمت تولید و اشتغال‌زایی کشور گام بردارند و حمایت اساسی را در این زمینه داشته باشند تا زمانیکه ایم امرمهم در کشور اتفاق نیفتد اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد. بنابراین تنها رمز موفقیت و برون از موانع موجود،اعتقاد و باور به توان داخلی و بکارگیری از ظرفیت‌های سازندگان است تا بستر برای شکوفایی اقتصادی و بهره‌وری و اشتغال در تولید کشور هموارتر شود.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انقتاد از اینکه هنوز بسته حمایتی از سازندگان داخلی به صورت اکمل اجرایی نشده است افزود: برای ایجاد جهاد اقتصادی در صنعت نفت حتما باید از ظرفیت سازندگان داخلی استفاده کنیم باید تجهیزات وارداتی را هدفمند و مدیریت کنیم.

موسوی گفت: متخصصان در صنعت نفت، هم اکنون تمام توان خود را برای تحقق برنامه به کار بسته اند. افزون براین، کمیسیون انرژی و مجلس هم به وظیفه قانونی خود عمل می کند بایستی توانمندی‌های آنها را باور و اعتماد کنیم تا بتواند با اراده ملی از ظرفیت صنعتگران داخلی استفاده کند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه سمت و سوی وزارت نفت حمایت از توان داخلی است بایستی در این راستا اهتمام بیشتری به خرج بدهیم.

موسوی با اشاره به اینکه بابرداشتن تحریم فضا برای رقابت بین سازندگان داخلی و خارجی فراهم می‌شود گفت: وزارت نفت باید از صنعتگران داخلی حمایت ویژه‌ای داشته باشد اینگونه نباشد که با لغو تحریم به سمت سازندگان خارجی حرکت کند و قطعات مورد نیاز خود را از خارج وارد کند باید از این فرصت‌هایی که ایجاد می‌شود اول به توان داخلی توجه کنیم و بتوانیم با رقابت سالم و بروزرسانی دانش و فناوری، انگیزه را برای سازندگان داخلی برای تولید کالای با کیفیت در کشور ایجاد کنیم تا توان داخلی تقویت شود.
ارسال نظرات