علی اشرف خانلری
ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی به ثمر نشست ؛
خبرگزاری بسیج: همایش ترویج فرهنگ کار آفرینی و اقتصاد مقاومتی با همکاری معاونت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۱۶۷۴
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ در این همایش خانم دکتر جلوخانی از اساتید دانشگاه، مهندس محمدی مسئول آموزش جهاد کشاروزی استان تهران، دکتر فاطمی و مهندس کلهر در خصوص کار آفرینی و اشتغالزایی، ارکان اقتصاد مقاومتی، اهداف و مولفه های اجرایی و عملیاتی کردن آن، آموزش های لازم و نکات ضروری در ارتباط با تولید و سایر مطالب مرتبط با بحث اقتصاد مقاومتی را برای حاضران تبیین کردند.

سروان مهدی خاوجانی، مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ری هدف از برگزاری این همایش را آگاه سازی اقشار مختلف بسیج و عموم مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و ترویج فرهنگ کار آفرینی و نیز کسانی که لیسانس کشاورزی دارند و علاقه مند به فعالیت در این زمینه هستند، اعلام کرد و اظهار داشت: امسال نخستین همایش در ارتباط با گفتمان سازی و روشنگری اقتصاد مقاومتی بوده و دومین برنامه در خصوص بحث اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

وی افزود: سال های گذشته نیز کارگاه های آموزشی خیاطی، قالی بافی، صنایع دستی، بافندگی، پرورش قارچ، بلدرچین، مرغ تخم گذار و ... برگزار شد و به شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی مدرک تخصصی ارائه شده است.

خاوجانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: این همایش ها و کارگاه های آموزشی نقش مثبتی در رشد و افزایش تولید در سطح استان داشته است.

   مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ری تصریح کرد: پارسال با کمک بانک مهر بالغ بر 7میلیارد و 400 میلیون ریال تسهیلات 10 تا 30 میلیون تومانی به منظور تولید و پرورش ماهی، بلدرچین و قارچ به کارآفرینان اعطا شد که برخی تولید کنندگان در سوله های 50-60 متری و به کارگیری دو کارگر موفق به تولید در سطح انبوه شدند. در نیمه نخست امسال نیز حدود 3 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان اقتصادی در بحث اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

 

 

 

ارسال نظرات