خبرهای داغ:
در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان مطرح شد

گله‌مندی استاندار همدان از بانک‌ها در زمینه پرداخت وام ازدواج به جوانان

استاندار همدان بابیان اینکه در خصوص پرداخت وام ازدواج به جوانان از بعضی بانک‌های استان گله‌مندم، گفت: برخی بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج به جوانان کند عمل کرده‌اند.
کد خبر: ۸۵۸۱۴۴۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان با تسلیت فرارسیدن ماه محرم، شهادت سردار بزرگ اسلام، شهید حسین همدانی در راه دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) را تبریک و تسلیت گفت و اظهار داشت: امیدوارم خداوند به ما توان و فرصت درک عظمت فلسفه حسینی را بدهد.

وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور ورزش و جوانان هرکدام به‌تنهایی آثار کارآمدی در جامعه دارد، عنوان کرد: ورزش موجب پویایی، سلامت و مانع از بسیاری از عارضه‌های مصیبت‌بار می‌شود و کار در حوزه جوانان نیز بسیار وسیع است و باید همه دستگاه‌ها باهم در این موضوع همکاری کنند.

استاندار همدان با اشاره به تصویب برجام در مجلس و شورای نگهبان، این امر را خواسته قاطع اکثریت مردم دانست و گفت: در خصوص پرداخت وام ازدواج به جوانان از بعضی بانک‌های استان گله‌مندم.

نیکبخت بابیان اینکه برخی بانک‌ها در خصوص پرداخت این تسهیلات به جوانان کند عمل کرده‌اند، افزود: این بانک‌ها هم شامل بانک‌های دولتی و هم خصوصی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی بانکی در طرح‌های توسعه‌ای استان ورود پیدا نمی‌کنند در عمل هیچ دغدغه‌ای برای استان ندارد، بیان کرد: بانک‌هایی که نه در کارهای تولیدی و نه در وام ازدواج و نیز دیگر کارهای مربوط به توسعه استان وارد نمی‌شوند به‌طورقطع، نیاز و شرایط استان را نادیده می‌گیرند و این حرکت کار درستی نیست و برای خود آنان نیز مضر خواهد بود.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تشکیل مجمع خیرین ازدواج در سایر شهرستان‌های استان امری ضروری است، گفت: از معتمدین، بازاری‌ها، شهرداری، کسبه و دیگر اقشار به‌منظور تشکیل این مجمع و سروسامان دادن به امور ازدواج جوانان در شهرستان‌ها دعوت شده تا در کار خیر از هم سبقت بگیرند.

وی جوانان را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی کشور و استان دانست و ادامه داد: باید از این سرمایه‌ها در قالب سمن‌ها بهره برد تا تأثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشند.

استاندار همدان همچنین به اقدام مناسب شهرداری که با فراخوان نقاشی دیواری از هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در این برنامه دعوت کرده بود، اشاره و عنوان کرد: باید بیشتر تلاش شود تا همدان در کشور معرفی و شناخته شود.

نیکبخت افزود: استان همدان دارای امتیازهای خوبی اعم از سرمایه اجتماعی، گذشته تاریخی و فرهنگی و نام‌آوران و شخصیت‌های بزرگ است و باید از این آورده‌های استان به نحو مطلوب بهره بگیریم و در این امر نقش جوانان بسیار ارزشمند است، چراکه آینده‌سازان این سرزمین هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار