خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل اجتماعی تاکید کرد:

ولایت‎پذیری با امر به معروف و نهی از منکر محقق می‎شود/ اهتمام به رعایت عفت در جامعه

یک کارشناس مسائل اجتماعی گفت: قبل از حجاب و ظاهر حزب اللهی باید عفت در جامعه پیشه شود
کد خبر: ۸۵۸۱۳۴۶
|
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، حجت الاسلام دنکوب صبح امروز در گردهمایی «نهضت ما زنده ایم» که به همت بسیج دانشجویی خواهران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این دانشگاه برگزار شده بود،با بیان اینکه هر چه شناخت از محرم بیشتر شود شور محرم نیز افزایش پیدا خواهد کرد، گفت مهم تر از رعایت ظاهر در ماه محرم رسیدن به شعور محرم در کنار شور حسینی است.

وی تصریح کرد: امروز جامعه ما محتاج به فرهنگ و رفتار حسینی است و باید در این فرهنگ و منش تأمل کنید.

یک کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه زوایای زندگی ائمه اطهار (ع) به خصوص حضرت زهرا و حضرت زینب (س) از برجسته ترین الگوهای سبک زندگی درست اسلامی به شمار می رود، تصریح کرد: این بانوهای نمونه اسلام در موارد غیر ضرور با نامحرم اصلا برخورد نداشتند ولی در مواقع لازم کوبندهترین سخنرانیها را ارئه می‎کردند.

دنکوب افزود: باید نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه احساس مسئولیت کنیم و دغدغه داشته باشیم و اگر ما نمیتوانیم زینبی وار عمل کنیم میتوانیم خود را به رفتارهای بانوان برجسته اسلام مثل حضرت زهرا(س) نزدیک کنیم.

وی به شیوه همسرداری حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: عدم حس مسئولیت پذیری و شناخت قواعد زندگی باعث شده با کوچکترین اشتباهی خانم‎ها سریع از ازدواج خود پشیمان و نگران شوند.

این استاد حوزه علیمه به روابط دختر و پسر در جامعه اشاره کرد و گفت:قبل از حجاب و ظاهر حزب اللهی باید عفت در جامعه پیشه شود چرا که در کلام حضرت زهرا (س) نیز بسیار بر آن تأکید شده است.

دنکوب به فلسفه قیام امام حسین (ع) بر فریضه واجب «امر به معروف و نهی از منکر» اشاره کرد و گفت: علت قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و از این روی اگر واقعا ادعای ولایت پذیری داریم باید این دغدغه را در خود بیدار و در مقابل دین احساس تکلیف کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار