امام جمعه شهرستان ایوان: در عزاداری های ماه محرم از خرافات دوری شود.
کد خبر: ۸۵۸۰۸۵۳
|
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان ایوان در همایش احیاگران عاشورایی که با حضور مسئولین هیات مذهبی ، تکایا و مساجد شهرستان برگزار گردید ، اظهار کرد: کسانی که در بوجود آمدن داعش تلاش می کنند کسانی هستند که خرافات را وارد دین کرده اند ، کسانی که قمه زنی می کنند ، کسانی که امام حسین را خدا معرفی می کنند باعث شده اند ضربه ای بزرگ به مکتب تشیع وارد شود. 

وی افزود : 165 شبکه ماهواره ای بر علیه شیعه و امام حسین (ع) برنامه تولید می کنند اما مثل سال گذشته با یک اربعین که بالغ بر 20 میلیون انسان مشتاق در کربلا جمع شدند ، تمام نقشه های آنان نقش بر آب می شود. 

امام جمعه شهرستان ادامه داد : چند نکته باید مورد توجه هیئتهای عزاداری در این ماه باشد ، اولا عزاداری ها از همان شب اول آغاز و تا شب دوازدهم ادامه داشته باشد ، مراسمات سر یک ساعت معین شروع و سروقت تمام شود ، طبلها کمتر شوند تا هم نظم هیئات رعایت شود و موجب آزار دیگران نگردد و بهیچوجه در داخل فضای مساجد طبل زنی نباید داشته باشیم ، مواظب خرافات باشیم و سعی کنیم در اشعار و مداحی هایمان اخلاق و ادب را رعایت کنیم و از واردکردن اشعار خرافی و بدور از شان امام حسین (ع) خودداری کنیم.

همچنین سرهنگ امیریان فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در جمع احیاگران عاشورایی شهرستان گفت : یکی از نیازهای اولیه انسان امنیت است ، بدون همکاری مردم توسعه امنیت پایدار ممکن نیست و انشالله پلیس با همکاری و تعامل مردم و عزاداران حسینی امنیت را تامین می کند.

وی افزود : ما همیاران محرمی را در داخل هیئات مذهبی داریم تا نظم هیئت بیشتر رعایت گردد ، ما نیرو اندازه کافی داریم اما انتظار ما این است مردم هم ما را کمک کنند و اگر خدای ناکرده مشکلی پیش بیاید پلیس در سریعترین زمان ممکن در محل حاضر خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار