خبرهای داغ:
گلایه های الهام چرخنده از کم‌لطفی‌های صدا و سیما در گفتگو با بسیج؛

حجاب و عفاف کجای سیاست صدا و سیما قرار دارد!

اگر صدا و سیما در جبهه مقدم است، که هست، پس حجاب و عفاف کجای سیاست آن قرار دارد؟
کد خبر: ۸۵۸۰۳۶۸
|
۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی؛ الهام چرخنده از هنرمندان عرصه بازيگري با انتقاد از صدا و سیما در مطلبی خطاب به رئیس صدا و سیما با اشاره به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب که صدا و سیما در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد، گفت: اگر صدا و سیما در جبهه مقدم است، که هست، پس حجاب و عفاف کجای سیاست آن قرار دارد؟

زمانيكه خبردار شديم الهام چرخنده از بازيگران عرصه تلويزيون و سینما در یکی از نواحی سپاه تبریز میهمان است، تصميم گرفتم خودم را آنجا برسانم تا شاید گفتگویی با وی داشته باشم، ولی پس از حضور در آن محل، خانم الهام چرخنده حاضر به گفتگو نشد.

پس از سخنرانی خانم الهام چرخنده در بین بسیجیان، تلاش کردم تا با وی باب صحبت را باز کنم که خوشبختانه وی با خوشرویی پذیرفت و پس از اقامه نماز ظهر، این صحبت ها سر میز ناهار بیشتر شد تا اینکه حاضر شدند با هم به گفتگو بنشینیم.

ولی آنچه جلب توجه كرد، احساس الهام چرخنده به محض ورود به هتل محل اسکان خود و دیدن اخبار ساعت 14بود که خبر دیدار رهبر فرزانه انقلاب با مسئولان صدا و سیما را نشان می داد، وی با شنیدن این خبر که صدا و سیما در خط مقدم جبهه جنگ نرم قرار دارد بر آشفت و درد دل خود را با رهبر فرزانه انقلاب چنین با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی در میان گذاشت:

حضرت آقا، زمانيكه خبر دیدار شما را با مدیران صدا و سیما از تلویزیون دیدم و چهره مدیران مختلف شبکه ها را مشاهده کردم، به یاد لحظه هایی افتادم که طرح به دست خدمت هریک از آن ها رسیدم تا ....

حضرت آقا صدا و سیما از سال 94 می توانست از دستاوردهایش بگوید، از فرزند خود؛ الهام چرخنده که خودتان برایش دست خط نوشته بودید، کسی که از ميان مردم آمده و با حضور در صدا و سيما و با همراهي و حمايت مردم، رشد كرد.


صدا و سيمايی كه مي توانست با افتخار اعلام کند که الهام چرخنده بزرگترین دستاوردش درباره حجاب و عفاف است هرچند دوست ندارم اين پوشش مقدس را پوششي براي ديده شدن قرار دهم.

نمي دانم چرا ارزش ها، ضدارزش تلقي مي شوند، نمي دانم مشكل از حجاب من است يا از حجابي كه مسئولان اين رسانه مردمي به چشم دارند كه مرا از بخش های مختلف حذف كردند، حتی برنامه هاي کوچک هم دعوتم نکردند!

اگر صدا و سیما خط مقدم جبهه جنگ نرم است، که هست، بخش حجاب و عفاف کجای سیاست آن قرار گرفته؟ آیا تاکنون هنرمندی بوده از این فرصت، برای تبیین و ترویج حجاب و عفاف و ... استفاده کند یا قرار است الهام چرخنده بدون تریبون 60میلیون نفری، خود جوش و تک نفری بار اين امانت شهدا را به دوش بكشد.

بنده بنا به قولی که به امیرالمومنین(ع)، حضرت زهرا(س)، باورها و ارزش هاي اسلاميمان و مردم دادم در مسیر ائمه(ع) حرکت مي كنم چراكه این راه و روش من است.

حالا سخني با رئيس صدا و سيماي كشورم؛ آقای سرافراز خدمت مدیران مختلف صدا و سیما آمدم با برنامه هایی طراحی شده در اتاق فکر همچون طرح حجاب و عفاف، طرح آزادی زنان از زندان، طرح حضور هنرمندان در کربلا و مراکز مذهبی و طرح سفیر امید، طرح های من به شبکه افق، سوم، پنج و دو سیما رفت و با همه مدیران جلسه گذاشتم ولی هیچ حمایتی از آن ها نشد و بنده را دنبال نخود سیاه برای یافتن حامی مالی فرستادند.

یک سال تمام با دو فرزند و بودجه شخصی این شهر و آن شهر برای ترویج حجاب سفر كردم، از طرف مخالفان قضاوت شده و توهین و تهمت شنیدم و حتی کتک خوردم، امنیت جانی نداشتم، در مشهد به من حمله شد، دلم خوش بود كه لااقل از رسانه ملي كشورم كه رسالتش پرچمداري انقلاب و آرمان هاي شهداست حمايت خواهم شد، ولي همه سینما و صدا و سیما در برابر من جبهه گيري كرده و مرا رياكار خواندند، به خاطر انقلاب حرفی نزده و سكوت كردم و الان می گویم.

از انقلابی نماها صحبت می کنم حضرت آقا! از آدم هایی که باید از ارزش ها دفاع کنند ولی من غیر توهین و قضاوت و کارشکنی چیزی ندیدم و طرح هایم پشت درهای بسته ماند، می توانستم در خارج از کشور در عرصه فیلم فعالیت کرده و در بخش موسیقی کنسرت بگذارم و منافقان از من خواستند حمایت کنند ولی من هرگز به خاطر ارزش ها و اعتقاداتم و ائمه قبول نکردم استعداد درونی را آنجاها به کار بگیرم.

در عرض این یک سال با چنان مشکلاتی روبرو شدم که هرگز جایی آن را بازگو نکردم، من از صدا و سیما می پرسم آیا من مشکل خاصی دارم، حلالی را حرام کردم، آیا مشکل من پنج متر پارچه ای است که روی سرم هست، مشکل من نام امیر المومنین(ع) و رهبر است که بر زبان آوردم.

حضرت آقا باید صدا و سیما پاسخگو باشد، من عَلَمی را بلند کردم که با تاثير از بنده حقير، بسیاری از بانوان حجاب حضرت زهرا(س) را برای خود انتخاب کردند و خوشحالم تنها کسی که مرا باور کرد رهبرم بود.

من دختر انقلابی و مسلمان ایرانی هستم و افتخار می کنم که نام حضرت امیر را بلند گفتم و برای نخستين بار من به شما عید را تبریک گفتم و متاسفم برای بسیاری از افراد که بودند و هستند ولی بین واژه شک و شوک ماندند و تا آخر هم خواهند بود!

افکارم را از «من هنوز زنده ام» گرفتم و می نویسم به چند زبان، من ریشه ام مشخص است مادرم سید است و خودم تربیت شده خانواده مذهبی و خوشحالم که رهبرم مرا باور کرده است.

من از بی حجاب ها و بدحجاب ها چنان ضرری ندیدم که از انقلابی نماها دیدم!

خیلی متاسفم برای افرادی که به جای دیدن هنر و طرح و باور من، طرح هایم را رد کردند و چه اذیت ها که خود و بچه هایم در این خصوص دیدیم و کشیدیم.

من خاطراتم را در پنج جای متفاوت و جلو دوربین نوشتم و ثبت کردم و گذاشتم به محض هر اتفاقی که برایم بیافتند آن ها را منتشر می کنم تا جامعه از بسیاری مطالب اگاه شود چراکه وظیفه ام روشنگری در این خصوص است.

من وابسته به هیچ جریانی نیستم و هرجا سخنی و حرفی زدم به نام حضرت امیر زدم ولی رسانه ها حرف هایم را تحریف کردند و به نام بسیج و انجمن و ... تعریف نوشتند من از هیچ جایی حمایت نشدم فقط دعای مردم و بچه هیئتی ها پشت سرم بوده است.

وقتی چنین نفاقی وجود دارد چه انتظاری از دشمن داریم!

من نه سکوت می کنم، نه اجازه تحریف می دهم مگر نه اينكه پايان زندگی هر انساني مرگ است من از آن هم نمی ترسم چراکه امیدوارم مرگم شهادت باشد چون من در مسیر جهاد حرکت می کنم.

ما را از سر بريده نترسانيد ..... چرا که شجاعت و شهامت دارم، فقط سوالم این است که الهام چرخنده بیانش بد بود، سوادش بد بود، پیشینه بدی داشت، از آقای سرفراز می پرسم؛ حجاب و عفاف در كجاي صدا و سیما قرار دارد؟

گفتگو از رقیه غلامی


ارسال نظرات
پر بیننده ها