علی اشرف خانلری
سروده عبدالمجید فرائی تقدیم به سردار محبوب دل ها؛
خبرگزاری بسیج: طبق گزارشات و اعترافات منابع غربی، سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است.
کد خبر: ۸۵۸۰۲۹۶
|
۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های اخیر به عنوان یکی از چهره های مطرح در سطح جهان شناخته شده است و اقدامات این یادگار دوران دفاع مقدس در سطح منطقه واکنش های مختلفی را در پی داشته است به گونه ای که حتی رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا نتوانسته اند عظمت شخصیت این سردار رشید اسلام را پنهان کنند و از او به عنوان «دشمنی که هم مورد تنفر و هم مورد تحسین است» توصیف و اعلام کرده اند که علاقه زیادی به ملاقات او از نزدیک دارند.

 طبق گزارشات و اعترافات منابع غربی، سردار سلیمانی نقش مهمی در قدرت نظامی  حزب‌الله لبنان، عقب‌راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی رژیم صدام، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته است.

جان مگوایر افسر سابق سازمان سیا در عراق می‌گوید: «او قوی‌ترین مأمور مخفی در خاورمیانه است ... و هیچ‌کس او را نمی‌شناسد.»

اوباما رئیس جمهوری آمریکا، خطاب به حیدر العبادی نخست وزیر عراق در مورد سردار قاسم سلیمانی گفته است: او دشمن من است اما من برای او احترام ویژه ای قائل هستم؛ همچنین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به آقای ظریف گفته است: برای یک بار هم شده ، مایلم قاسم سلیمانی را ببینم.

  سلیمانی در صف نماز جمعه ابوبکر البغدادی  

ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک داعش دریکی از خبطه های نماز جمعه اش گفته بود: اگر سردار قاسم سلیمانی را دستگیر کنیم او را مانند خلبان اردنی زنده زنده در آتش می سوزانیم؛ اما سردار سلیمانی در پاسخ به این ادعای البغدای اعلام کرد: آقای بغدادی! زمانی که شما در خطبه های نماز جمعه این حرف را می زدی بنده بین جمعیت رو به روی شما در صف سوم نشسته بودم.

  نامه سردار روی میز وزیر دفاع آمریکا

ماجرای تکان دهنده نامه حاج قاسم سلیمانی به وزیر دفاع آمریکا یک بار دیگر قدرت سپاه ایران را به رخ جهانیان کشید.

مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا( پنتاگون) از لایه های امنیتی و حفاظتی پیچیده ای تشکیل شده است که از این میان ۴ لایه به طور خاص مربوط به کنترل ارتباطات با شخص وزیر دفاع یا رییس پنتاگون است. بعد از نامه تهدید آمیز اوباما به رهبر معظم انقلاب، نامه ای از تمام این لایه های امنیتی، اطلاعاتی و حفاطتی عبور کرده و روی میز کار« لئون پانتا» وزیر دفاع آمریکا قرار می گیرد.

«لئون پانتا» وقتی پاکت نامه را باز می کند دست و پایش سست می شود، عرق سردی روی پیشانی اش می نشیند، تمام اتاق کار خود را بازرسی می کند که مبادا کسی در دفتر کارش پنهان شده باشد و جان او در خطر باشد. 

در این نامه با سربرگ رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است، نوشته شده بود: « اگر لازم باشد از این هم به شما نزدیک تر خواهیم شد »

جهان بزودی از تغییر معادلات در سوریه شگفت زده می شود

قاسم سلیمانی وعده داد جهانیان از تحولات چند روز آینده در سوریه شگفت زده خواهند شد. منابع عربی گزارش دادند که سلیمانی گفته است: در چند روز آینده جهانیان از آنچه ما با همکاری فرماندهان نظامی سوریه در حال آماده کردن مقدمات آن هستیم غافلگیر خواهند شد.

                تقدیم به محبوب دل ها

عبدالمجید فرائی شاعر پیشکسوت کشورمان به پاس قدردانی و تجلیل از سردار سلیمانی   از یادگاران دوران دفاع مقدس و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، اشعاری سروده است. 

قاسم سلیمانی

میان خالق و مخلوق عهد و پیمانی است               برای بندگی مخلصانه، میزانی است

چهارچوب اگر، در مجاهدت خواهی                 سترگ مرد، همان قاسم سلیمانی است

یل مجاهد آگاه در زمانه ما                             نمونه ای، زفداکاری و مسلمانی است

امام خامنه ای، از برای او جان است              میان عاشق و معشوق، سر پنهانی است

برای ظالم سفاک در جهان، امروز          چو رعد و برق خروشنده، بلکه طوفانی است

به چشم دشمن غدار، می رود چون خار           مجاهدی است توانا، چو تیغ برانی است

برای تربیت نخبگان جنگاور                           چراغ راه فروزنده و درخشانی است

امید مردم مظلوم منطقه، قاسم                           شکوهمند ترین، پهلوان ایرانی است

شبانه رازو و نیازش، چو عارفان زیباست     تهجدش، همه شب های سال روحانی است

شجاعتش، به علی (ع) ماند و حسین(ع) علی(ع)  توکل اش به خدا، اتصال عرفانی است

خداورا زبلا ، در امان نگهدارد            زملک و ملت و دین،  چه خوش نگهبانی است

بزن به دست مجاهد، (فرائی)، بوسه                      تعللی بکنی، باعث پشیمانی است

ارسال نظرات