عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بسیج:

حاشیه های اقتصادی فزونی یافته است

فرهنگ مصرف کالاهای غیر ضروری لوکس و تجملات گرایی در بین مسئولین و مردم چراغ قرمز اقتصادی است که برخورد قاطع را خواهان است.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۹۸
|
۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

علی اکبر ناصری عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: اصلاح سیستم بانکی امری ضروری است،بانک سودی دو جانبه دریافت می کند باید بخشی عظیم از سود را به بخش تولید و حمایت از تولید کنندگان قرار دهد.

وی گفت:مسئولان توجه داشته باشند که از عوامل آسیب زننده به اقتصاد کشور بوروکراسی اداری،جریانات رانت و رانت خواری، فساد اقتصادی است،عدم حمایت از تولید و روان سازی مسیر سرمایه به سمت تولیدکننده ، بساط واردات بی رویه را در شرایط فعلی رقم زده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: حاشیه سازی در اقتصاد کشور را زیاد می بینیم فرهنگ مصرف کالاهای غیر ضروری لوکس و تجملات گرایی در بین مسئولین و مردم چراغ قرمز اقتصادی است که برخورد قاطع را خواهان است.

ناصری افزود: حذف یارانه های پردرآمدها و هدایت به سمت تولید و صنعت امری ضروری است در ضمن حمایت از کارآفرین را باید در امور اصلی تشویقی دولت بنا نهاد؛ برای هر شهروند کد اقتصادی داده شود تا ورود و خروج سرمایه از طریق سیستم بانکی امکانپذیر باشد،معامله نقدی بیش از یک میلیون نومان نباشد و ما بقی از طریق سیستم بانکی باشد تا سیستم نظارتی بهتری انجام پذیرد.

وی در خاتمه اشاره کرد: عزمی راسخ برای کنترل بحران بیکاری بلاخص تحصیلکرده ها که در عرصه های مختلف بهای سنگینی را برای اقتصاد کشور ایجاد می کند باید در برنامه های اساسی دولت مدنظر قرار داد.

ارسال نظرات