"مسکن اجتماعی" یادآور انقلاب کبیر فرانسه

استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که مسئولان از امکانات کافی برخوردارند و به همین دلیل مشکل اصلی مسکن را درک نمی‌کنند، گفت: طرح مسکن اجتماعی یادآور انقلاب کبیر فرانسه است که به مردم گرسنه به جای نان،‌ شیرینی و بیسکویت دادند.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۰۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالحمید نقره‌کار شیرازی اظهار کرد: بیش از دو سال است که از روی کار آمدن دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی می‌گذرد، اما با این حال مهم‌ترین مسائل کشور در حوزه مسکن یعنی تامین سرپناه برای اقشار متوسط و زیرمتوسط به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه وزارت راه و شهرسازی مغفول مانده است.

وی با اشاره به طرح مسکن اجتماعی تصریح کرد: زمانیکه طرح مسکن اجتماعی ارائه شد به یاد انقلاب کبیر فرانسه افتادم. در این انقلاب طبقات مظلوم و مستضعف معطل غذا بودند و به همین دلیل مقابل کاخ دربار فرانسه تجمع کردند. ماریان آنتوانت ملکه فرانسه در آن هنگام می‌گوید این مردم چه می‌خواهند که درباریان می‌گویند گرسنه هستند و نان می‌خواهند.

وی ادامه داد: ملکه فرانسه دستور می‌دهد که به مردم نان بدهند، اما گفته می‌شود که نان نداریم. بلافاصله ملکه می‌گوید به آنها شیرینی و بیسکویت بدهید.

وی با بیان این‌که تصور می‌کنم مسئولان دولتی چنین نگاهی به طبقات متوسط و پایین جامعه دارند، گفت: آنها (مسئولان) از امکانات کافی برخوردارند و به همین دلیل مشکل اصلی مسکن را درک نمی‌کنند.

استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان این‌که بر اساس حکم اسلامی زمین در اختیار دولت است و باید آنرا به‌صورت رایگان در اختیار کابران قرار دهد، گفت: دولت باید بر اساس قانون غیر از شغل، مسکن مردم را نیز تامین کند، دولت قبل از حکم اسلامی تبعیت کرده و با طرح مسکن مهر قیمت زمین را از قیمت ساخت مسکن حذف کردند تا طبقات پایین جامعه بتوانند خانه‌دار شوند.

نقره‌کار شیرازی با بیان این‌که هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته یک راه‌حل معمولی را برای خانه‌دار شدن مردم ارائه دهد، افزود: متاسفانه این وزارتخانه دغدغه و دلسوزی طبقات مستضعف کشور را ندارد.

وی یادآور شد: در حال حاضر مسئله زمین، زمین‌خواری و مافیای قدرت و ثروت بخش مسکن و زمین کشور را در بر گرفته است.

ارسال نظرات