رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران

توافق خرید 1300 تومانی شیرخام را قبول نداریم

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه سازمان حمایت با افزایش 13 درصدی قیمت لبنیات، برای افزایش نرخ شیر خام به 1400 تومان موافقت کرده اما معاون اجرایی رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند، گفت: گاوداران صنعتی توافق خرید 1300 تومانی شیرخام را قبول ندارند.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۱۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد مقدسی با اعلام این خبر اظهار کرد: مسئولان سازمان حمایت برای بالا رفتن نرخ شیرخام دامداران با افزایش 13 درصدی لبنیات موافقت کرد، اما شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور آن را ابلاغ نمی‌کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی گاوداران تاکید کرد:  قیمت پایین نرخ شیر خام در مقایسه با هزینه‌های تولید، باعث شده است خانه و گاوداری دامداران در گرو باشد و در حال حاضر راهی جز فروختن و کشتار گاو‌های شیری خود برای پرداخت بدهی ندارند.

وی یادآور شد: گاوداران در حال حاضر به مردم یارانه پرداخت می‌کنند که تداوم این امر برای آنها امکان پذیر نیست.

مقدسی تصریح کرد: توافقات غیر مصوب ما با صنایع لبنی،به صورت افزایش دو مرحله‌ای شیر خام به قیمت‌های هرکیلوگرم 1350 و 1440 تومان است که فعلا در میان صنایع لبنی، محلی از اعراب ندارد.

بنا بر این گزارش، محمدرضا ملاصالحی قائم‌مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از جلسه مشترک اتحادیه دامداران و صنایع لبنی در تعیین قیمت شیر خام خبر داده  و گفته است که دامداران از سر ناچاری رضایت دادند هرکیلو شیر خام را 10درصد کمتر از قیمت مصوب 1440 تومانی ستاد تنظیم بازار بفروشند.

ارسال نظرات