سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی

تشکیل کمیته استقبال از حجاج در مرکز فوریت‌های پزشکی بوشهر

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر از تشکیل کمیته استقبال از حجاج در مرکز فوریت‌های پزشکی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۹۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ دکترعبدالرحیم دادجو سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: کمیته استقبال با تعدادی از نیروهای آموزش دیده مرکز در خصوص بیماری کرونا تشکیل شده است تا ضمن ارایه خدمات درمانی ضروری، التیام خاطری برای ایشان و همراهانشان باشد و مردم اطمینان داشته باشند در کنار آنان هستیم و با امکانات موجود بهترین خدمات را در اختیار حجاج قرار می‌دهیم.

وی با ارایه اطلاعاتی در مورد این بیماری اظهار کرد: معتقدم کرونا ویروس می‌تواند خطرناک باشد، این نخستین اصلی است که همگان باید به آن توجه کنند و در مورد رعایت اصول بهداشتی در برخورد با آن نظیر دست دادن با فرد مشکوک، روبوسی نکردن و در معرض ترشحات تنفسی دیگران قرار نگرفتن باید دقت نظر و توجه داشته باشند ،چرا که ماهیت ویروس هنوز بدرستی مشخص نیست ، علائمی  مثل سرماخوردگی از طیف خفیف تا شدید ایجاد می‌کند، و از آن گذشته درمان قطعی ندارد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان افزود: سیستم اورژانس پیش بیمارستانی در حالت آماده باش کامل به سر می‌برد، برنامه آموزشی در خصوص دستورالعمل‌های لازم ، تدوین و درحال اجراست.

دکتر دادجو خاطرنشان‌کرد: وسایل حفاظت شخصی افراد و پرسنل حاضر در صحنه تدارک دیده شده و با هماهنگی مسؤولین اورژانس 115 در سطح استان در اختیار تیم‌های آماده قرار می‌گیرد .

این مقام مسؤول بیان کرد: ستاد هدایت عملیات بحران نیز در این خصوص فعال شده، دستوالعمل‌های لازم در اختیار ستاد هدایت و اطلاع‌رسانی اورژانس و مراکز پیام در سطح شهرستان‌ها قرار گرفته است و تمامی این‌ها برای حصول بهترین نتیجه و صحیح‌ترین خدمت برنامه‌ریزی شده است.

مرس یا کرونا (نشانگان تنفسی خاورمیانه ) ویروسی از خانواده سارس، یک بیماری ویروسی است که احتمال ابتلا کودکان بیشتر است و این ویروس از راه هوا بوسیله عطسه و سرفه تماس فردی مانند لمس کردن و دست دادن ، بوسیدن و یا تماس با ترشحات و مایعات بدن فرد آلوده انتقال می‌یابد .

این بیماری اولین بار در خاورمیانه (عربستان و اردن ) گزارش شده که 4 گروه اصلی دارد و به تدریج به اروپا و آفریقا سرایت کرد و درحال حاضر کشورهایی از جمله عربستان، اردن، تونس، قطر، امارت متحده عربی، انگلیس، فرانسه و ایتالیا راه یافت.

شستن مداوم دست‌ها و رعایت بهداشت فردی ، تنها راه مبارزه با این ویروس است .

ارسال نظرات