در گفتگو با بسیج بیان شد:

ظرفیت انتخابات رایانه ای در چهارمحال وبختیاری موجود است

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخاب کشور اظهار کرد: استان چهارمحال وبختیاری در برگزاری انتخابات بصورت رایانه‌ای از ظرفیت لازم برخوردار است.
کد خبر: ۸۵۷۶۰۸۲
|
۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در استان چهارمحال وبختیاری، امیر شجاعیان در گفتگو با خبرگزاری بسیج اظهار کرد: 25 فرآیند در انتخابات وجود دارد که 24 مورد بصورت الکترونیکی در تمامی شعب انجام خواهد گرفت.

وی افزود: فرآیند اخذ آرا و شمارش آن در شهرهای بزرگ و حضور بالای داوطلبین کار را با مشکل رو به‌رو می‌کند که نیاز است از تجهیزات الکترونیکی استفاده شود.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخاب کشور خاطرنشان کرد: برای این کار وزارت کشور تمهیداتی را اندیشیده است قبلا هم در 14 حوزه بطور آزمایشی انجام شده است که در حال حاضر نیز این آمادگی را دارد و تجهیزات مورد بازنگری قرار گرفته است و دولت محترم هم در اجرایی کردن این فعالیت در 9 کلان شهر برنامه‌ریزی های لازم را انجام داده است که در صورت موافقت شورای نگهبان اجرایی خواهد شد.

شجاعیان گفت:دولت اعتبار مورد نیاز برای خرید دستگاههای مورد نیاز را انجام داده است و امیدواریم با منابعی که مشخص شده بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم .

وی با اشاره به زیر ساخت کشور در تبادل ارتباطات وضعیت مناسبی است، تصریح کرد: به هیچ عنوان از اینترنت برای تبادل ارتباطات استفاده نخواهد شد. وضعیت کشور برای زیرساخت دیگر تبادل ارتباطی بجز اینترنت وضعیت مناسبی است.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخاب کشور اظهار کرد: انتخابات الکترونیکی یعنی فرآیند انتخابات بصورت اینترنتی انجام پذیرد که استان چهارمحال وبختیاری در برگزاری انتخابات بصورت الکترونیکی از ظرفیت خوبی برخوردار است.

شجاعیان گفت: آموزش، اعضای ستاد انتخاباتی بصورت سه طریق حضوری، مجازی و مانور انجام می‌پذیرد که در موقع لزوم از این افراد استفاده می‌شود.

وی افزود: تمامی مدیران و کاربران که در حوزه انتخابات مسئولیت دارند همه آموزش لازم را خواهند دید.

ارسال نظرات