استاد حوزه و دانشگاه:

خون حجاج مظلوم یقه آل سعود را می گیرد

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری با بیان اینکه اتفاقات منا به نظر من عمدی است، تأکید کرد: با اطمینان می گویم که خون این حاجیان مظلوم، یقه آل سعود را می گیرد.
کد خبر: ۸۵۷۵۷۸۸
|
۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

حجت الاسلام والمسلمین دکتر امیرقلی جعفری در جمع فرماندهان، مسئولین و کارکنان سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت:‌ با اطمینان می گویم که خون این حاجیان مظلوم، یقه آل سعود را می گیرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ استاد حوزه و دانشگاه با تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر و تسلیت جان باختن زائران بیت الله الحرام در فاجعه منا، گفت: کسی که بیش از 4هزار زائر را می کشد، همان فردی است که یک ماه قبل در جزایر فرانسه عیاشی می کرد و حتی صدای مردم فرانسه را هم درآورد.

حجت الاسلام دکتر امیرقلی جعفری، افزود: ریختن بمب بر سر مردم یمن و حمایت از گروه داعش برای بریدن سر مردم بیگناه را دنیا به نام اسلام قبول نمی کند.

وی، ادامه داد: شیعه اگر در جهان مقتدر نباشد، سلاطین دنیا او را له می کنند. به همین دلیل است که نمی توانند به مردم ایران اسلامی نگاه بد هم داشته باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه، گفت: تلفات فاجعه منا بیش از 5هزار نفر است، در حالی که پارسال بیش از 20میلیون نفر در مراسم اربعین به کربلا مشرف شدند و علی رغم نبود زیرساخت ها و امکانات لازم در عراق، از بینی یک زائر هم خون نیامد؛ ولی در دولت سعودی بعد از 90سال حکومت و سابقه مدیریت حج، این اتفاق بزرگ را شاهد هستیم.

وی، تأکید کرد: به نظر من این اتفاق عمدی است؛ چرا که 3ساعت تعلل در امدادرسانی به حجاج مظلوم و مهمانان خدا، عامل اصلی قتل عام زایران بیت الله الحرام می باشد.

جعفری، بستن راه حجاج برای عبور کاروان سلطنتی در موسم حج و روز رمی جمرات را قابل توجیه ندانست و گفت: دستور جمع آوری دوربین ها، نشانه دیگری از طفره رفتن حکام سعودی از قبول مسئولیت این حادثه است.

وی، تصریح کرد: با اطمینان می گویم که خون این حاجیان مظلوم، یقه آل سعود را می گیرد. در مکه این حرم امن الهی،‌ نمی توان مورچه ای را کشت یا برگی را از درخت جدا کرد.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به عید بزرگ جهان اسلام، ابراز امیدواری کرد جزء یاوران حقیقی و محبان حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام قرار گیریم و به بررسی عناصر ماندگار دین پرداخت.

وی، با طرح این سؤال که آیا، آنچه ما شیعیان درباره علم حضرت علی علیه السلام می گوییم، دامن زدن به اختلافات نیست؟ آیا منافاتی با وحدت شیعه و سنی ندارد؟، اظهار کرد: طبق فتوای رهبر معظم انقلاب، نباید به مقدسات ادیان الهی توهین شود؛ ولی بحث علمی و گفتگو همیشه مجالش وجود دارد.

جعفری، افزود: 90 سال است که آل سعود در عربستان حاکم شده؛ ولی هیچ فضای عالمانه ای فراهم نیاورده تا علمای شیعه، سنی و وهابی گردهم بیایند و منطقی بحث کنند.

استاد حوزه و دانشگاه، ادامه داد: کسی از بحث علمی می ترسد که بداند چیزی در دست ندارد. وحدت شیعه و سنی این نیست که شیعه برود سنی بشود و سنی بیاید شیعه بشود. وحدت به این معناست که خدا، قرآن، قبله ما یکی است و مقدسات مشترک بسیاری نیز داریم و دشمن ما نیز مشترک است و باید دست در دست هم مقابل دشمنی به نام اسرائیل و آمریکا بایستیم.

وی، خاطرنشان ساخت: ثمره صحبت از امیرالمؤمنین و غدیر و واکاوی واقعه 1400 سال پیش در امروز،‌این است که من مسلمان باید به دنیا بگویم ساختار حکومت در اسلام چیست؟ سلطنت است یا نیست.

جعفری، افزود: واکاوی غدیر، به معنی دامن زدن به اختلافات نیست. برای تبیین این موضوع است که نظام اسلامی ساختار حکومتی در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد.

وی، تأکید کرد: هر دینی اعم از اسلام، مسیحیت، یهود و زرتشت و ... برای ماندگاری نیاز به چند عنصر دارند که داشتن مفسر و مبین قدرت پاسخگویی به سؤالات بشری در هر زمان و شرایط است.

استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به خاتم بودن دین اسلام، گفت: این دین باید سوالات بشریت را تا قیامت پاسخگو باشد. که مکانیسم امامت بعد از نبوت و جانشینی ولایت فقیه در زمان غیبت امام زمان از ساختارهای این دین خاتم است.

جعفری، در ادامه به روایاتی از اهل سنت درباره مولای متقیان و سه خصیصه بارز، شجاع ترین، با تقواترین و عالم ترین صحابی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در وجود حضرت علی علیه السلام اشاره کرد و گفت: حقیقت کعبه، امیرالمؤمنین است، زیرا در روایت آمده نگاه به کعبه و همچنین نگاه به حضرت امیرالمؤمنین عبادت است.

وی، حضرت علی علیه السلام را قرآن ناطق خواند و گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم ، بحث خلافت مطرح شد و سپس معاویه این خلافت را به سلطنت تبدیل کرد؛ وگرنه ولایت و امامت مکانیسم پیش بینی شده اسلام بعد از نبوت خاتم پیامبران می باشد.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: بحث ولایت فقیه مربوط به زمان ما نیست و سابقه آن به بدو اسلام برمی گردد و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نیز از قبل از تولد ایشان زمینه سازی شد و بعد از اقامه نماز بر پیکر مطهر امام عسگری علیه السلام آغاز شد.

مداحی در وصف غدیر و عید امامت و ولایت از دیگر برنامه های این مراسم بود که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد.

ارسال نظرات