خبرگزاری بسیج گزارش میدهد

بارندگی های تابستانی زیستگاه پرندگان بومی در ایرانشهر را احیا کرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: بارندگی های تابستانی موجب شده تا زیستگاه های پرندگان بومی منطقه دوباره احیا شود و پرندگان برای ادامه حیات مشکلی نداشته باشند.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۴۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

محمدانور هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  اظهار داشت: بر اساس اعلام هواشناسی تابستان امسال بیش از 25 میلیمتر در شهرستان ایرانشهر بارندگی ثبت شده است.
وی بیان کرد: هم اینک آب در بیشتر رودخانه ها، تالاب ها و چشمه های مناطق شکار ممنوع ایرانشهر جاری است و پرندگان بومی به راحتی می توانند در منطقه زیست کنند.
وی افزود: تیهو، کبک، انواع باقرقره، دراج، قمری و سبزقبا از جمله پرندگان بومی این شهرستان به حساب می آیند که آمار دقیق از تعداد آنان در دست نیست.
وی گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و بارندگی های اواخر سال گذشته و امسال، پرندگانی مانند تیهو و باقرقره دوباره در ایرانشهر تخم گذاری کردند که موجب افزایش سه برابری آمار قابل مشاهده این پرندگان در منطقه شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر با تاکید بر حفظ و نگهداری از پرندگان بومی تصریح کرد: متاسفانه بعضی افراد سودجو اقدام به شکار این پرندگان می کنند که از مردم انتظار می رود برای حفظ و نگهداری آنان همکاری بیشتری با محیط بانان منطقه داشته باشند.
هاشمزهی گفت: گرمای هوا موجب شده تا پرندگان برای خوردن آب به تالاب ها و چشمه ها بیایند و برخی افراد با استفاده از این شرایط اقدام به شکار آنان می کنند.
وی افزود: شهرستان ایرانشهر از لحاظ آب و هوایی منطقه بسیار مناسبی برای زندگی پرندگان است.
گونه های جانوری و گیاهی سیستان و بلوچستان در 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع زیست می کنند.
حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از گستره استان به عنوان منطقه حفاظت شده تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دارد.
شهرستان 270 هزار نفری ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

ارسال نظرات