امام جمعه خورموج:

دفاع مقدس باشکوه‌ترین فراز تاریخ ملت ایران است

امام جمعه خورموج گفت: دفاع مقدس باشکوه‌ترین و بزرگ‌ترین حادثه پس از انقلاب و حماسی‌ترین و باشکوه‌ترین فراز تاریخ ملت ایران است.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۶۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در آیین رژه نیروهای مسلح که با حضور فرماندار دشتی، شورای تأمین، شورای اداری، تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان 8 سال دفاع مقدس در محل پارک مفتون خورموج برگزار شد، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه الگوگیری از دوران دفاع مقدس است.

امام‌جمعه خورموج افزود: 31 شهریورماه سال 59 یادآور هجوم همه‌جانبه ارتش بعث صدام به سرزمین‌های جمهوری اسلامی ایران است، هجومی که از روی کینه‌توزی‌های کور استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهان خوار صورت پذیرفت و به انگیزه کذایی اضمحلال حیات نوین اسلام و مخدوش ساختن سیمای جمهوری اسلامی در نبردی نابرابر 8 سال تداوم یافت.

مصلح یادآور شد: جنگ تحمیلی در واقع آخرین مرحله از اقدامات زورمدارانه و استکباری جهان غرب علیه نظام نوپای ایران بود که در هیمنه دروغین و پوشالی ارتش بعث صدام تبلوریافته بود.

وی اضافه کرد: قبل از آغاز جنگ تحمیلی دست‌های پیدا و پنهان استکبار در داخل به نهایت کوشیدند تا با توسل به اقداماتی مذبوحانه از تثبیت نظام نوپای اسلامی که در آغازین سال‌های دهه 70 بسیاری از معادلات جهان را بر هم زد، ممانعت کنند.

امام‌جمعه خورموج با بیان اینکه در باشکوه‌ترین فراز تاریخ ایران قرار داریم، گفت: در سالروز بزرگ‌ترین حادثه پس از انقلاب و حماسی‌ترین و باشکوه‌ترین فراز تاریخ ملت ایران یعنی دفاع مقدس قرار گرفته‌ایم، زیرا دفاع مقدس حادثه‌ای است سرشار از صحنه‌ها و لحظات ماندگار که نشأت‌گرفته از باورها و ارزش‌های اسلامی جوانان این مرزوبوم است و گنجینه‌ای پایان‌ناپذیر از درس‌ها و عبرت‌ها برای همه عصرها و نسل‌ها.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌هایی که در حماسه دفاع مقدس تبلور یافت و از عوامل مهم پیروزی بر دشمن بود، ریشه در فرهنگ ناب اسلامی و باورهای دینی رزمندگان داشت.

مصلح تأکید کرد: رزمندگان اسلام با درس‌هایی که از قرآن فراگرفته بودند، اعتقاد راسخ داشته و در عمل نیز پایبند به این بودند که به یکدیگر مهر و محبت بورزند و اخوت و همدلی را پیشه ساخته و تا آخرین ‌نفس برای یکدیگر در صحنه‌های نبرد فداکاری و ایثار کنند.

امام‌جمعه خورموج تصریح کرد: هفته دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است برای بازخوانی جنگ تحمیلی و بررسی چگونگی تبدیل‌شدن این جنگ به دفاع مقدس و دستاوردهایی که تا به امروز در پرتو آن نصیب ملت ایران و جنبه حق‌طلبان عالم شده است.

وی به عوامل اصلی پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: پایداری، توکل به خدا، یاد خدا، شجاعت و دلاوری، ایثار و فداکاری، عزت و کرامت، رهبری و فرماندهی الهی حضرت امام(ره)، وفاق و وحدت ملی و مردمی بودن دفاع مقدس، انگیزه‌های الهی رزمندگان اسلام اعم از ارتش، سپاه و بسیج، اعتمادبه‌نفس فرماندهان و رزمندگان اسلام در جنگ و اعتماد آنها به نصرت الهی از مهم‌ترین عوامل اصلی پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات