فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی:

شهید مهدوی پرچم‌دار استعمار و استکبارستیزی است

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: سردار شهید نادر مهدوی (شهید شاخص کل کشور در سال 94) پرچم‌دار استعمارستیزی و استکبارستیزی در دهه شصت است.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۴۰
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دشتی، علی غضنفری عصر امروز در جلسه هماهنگی کنگره شهید نادر مهدوی، بازسازی واقعه غدیر و راهیان نور دانش‌آموزی که در سالن جلسات فرماندهی سپاه امام رضا (ع) دشتی تشکیل شد اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی استان جهت برگزاری کنگره سردار شهید نادر مهدوی آماده هستند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: شهید نادر مهدوی پرچم‌دار استعمارستیزی و استکبارستیزی در دهه شصت هستند و اهمت آن برای تمام دنیا مشخص شد و این روحیه امروز نیز در بین تمام مردم استان بوشهر وجود دارد.

وی افزود: امروز باید در مهدکودک‌ها، پیش‌دبستانی و مدارس ابتدایی خصوصیات شخصیت‌های مبارز به‌ویژه شهید مهدوی تبیین شود تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

غضنفری یادآور شد: امروز شهید مهدوی نماد استعمارستیزی و استکبارستیزی است ولی باید هدف و آرمان شهید مهدوی در مبارزه با استکبار جهانی بیشتر مورد تجزیه‌وتحلیل کارشناسان قرار گیرد و باید شبانه‌روز تلاش کنیم تا فرهنگ شهید و شهادت را به نسل امروز و نسل‌های آینده انتقال دهیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) دشتی گفت: افتتاح مرحله اول اعزام راهیان نور دانش‌آموزی کشور با اعزام 500 نفر از دانش‌آموزان برادر به همراه 10 دستگاه اتوبوس با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و سردار نقدی از شهرستان دشتی به جنوب آغاز می‌شود.

وی از برگزاری اجرای نمایش واقعه غدیر در دشتی خبر داد و یادآور شد: در اجرای نمایش واقعه غیر انتظار داریم تمام دستگاه‌ها با مدیر اردویی و گردشگری سپاه امام رضا (ع) دشتی همکاری کنند.

غضنفری تأکید کرد: جایگاه ولایت باید در جامعه ساری و جاری باشد و به دنبال این هستیم تا غدیر را به مردم بسپاریم تا مردمی شود و در کمیته اجرایی باید بسیجیان دخیل نماییم.

شهردار خورموج نیز ضمن تجلیل از رشادت‌های شهدای انقلاب اسلامی گفت: سردار شهید نادر مهدوی تنها مبارز تاریخ ایران است که در مقابل استکبار درخواست و در رویارویی با آن‌ها قدرت پوشالی استکبار را به جهانیان معرفی کرد.

احمد شیخیانی افزود: سردار شهید نادر مهدوی درسی به استکبار داد که در تاریخ ثبت شد و امروز استکبار از مهدوی و مهدوی‌ها در هراس است.

مدیر اردویی و گردشگری سپاه امام رضا (ع) نیز گفت: کارگردانی بازسازی واقعه عظیم و تاریخی غدیر بر عهده مهرزاد آل‌بویه است که 20 نفر به‌عنوان بازیگر اصلی و 100 نفر از برادران و خواهران به‌عنوان سیاهی‌لشکر در این صحنه ایفای نقش می‌کنند.

محمد کاشفی اضافه کرد: 20 نفر شتر و 9 رأس اسب در این نمایش تاریخی به کار گرفته می‌شود و همه‌چیز آمده و مهیا برای اجراست.

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش سپاه امام رضا (ع) دشتی نیز گفت: راهپیمایی بزرگ خانوادگی در روز سوم مهرماه از میدان ولی (عج) تا پارک مفتون خورموج برگزار می‌شود.

محمد قائدی افزود: علاوه بر جایزه نقدی ده‌ها جایزه مختلف نیز به افراد شرکت‌کننده اهدا خواهد شد.

ارسال نظرات