عضو کمیسیون عمران مطرح کرد:

چارتری شدن بلیت هواپیما تأخیرات را به اوج رسانده است

عضو کمیسیون عمران گفت: چارتری شدن بلیت هواپیما باعث افزایش تأخیرات در صنعت هوایی کشور شده است.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۶۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا خسروی  با اشاره به اینکه متأسفانه هیچ برخوردی با گران‌فروشی بلیت هواپیما صورت نمی‌گیرد، گفت: فروش بلیت چارتری و نیز گران‌فروشی هر دو زمینه‌ساز ایجاد مشکلات فراوان در صنعت هوایی کشور شده است.

وی در ادامه به یک مثالی اشاره کرد و گفت: در طی این ایام متأسفانه قیمت بلیت کیش از 270 هزار تومان به بیش از 400 تا 500 هزار تومان به صورت چارتری فروخته می‌شود که این موضوع خلاف قانون است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه اکثر تأخیرات هواپیماها به دلیل فروش چارتری بلیت است،‌ گفت: متأسفانه سازمان هواپیمایی کشوری تنها فروش بلیت چارتری را در قالب تور مجاز اعلام کرده اما طی ماه‌های اخیر شاهد هستیم که بلیت‌های چارتری علاوه بر تور به صورت تکی نیز فروخته می‌شود.

خسروی اظهار داشت: خرید یا فروش هواپیما در دوران پساتحریم باید با اجازه کشور آمریکا باشد که بعید به نظر می‌رسد کشور آمریکا به راحتی اجازه خرید یا اجاره هواپیما را به ناوگان هوایی ایران بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت سن ناوگان هوایی کشور بسیار بالا است و باید سازمان هواپیمایی کشوری تدابیر لازم را برای بهبود وضعیت صنعت هوایی کشور اتخاذ کند.
ارسال نظرات