شرکت هواپیماسازی بوئینگ:

منتظر مجوز دولت آمریکا برای معامله با ایران هستیم

شرکت هواپیماسازی بوئینگ با اشاره به تمایل خود برای از سرگیری همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد منتظر دریافت مجوز از سوی دولت آمریکا برای ورود به مذاکرات تجاری با شرکت های هواپیمایی ایرانی است.
کد خبر: ۸۵۶۹۹۷۹
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، شرکت هواپیماسازی بوئینگ نسبت به از سرگیری همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران پس از لغو تحریم ها ابراز تمایل کرده است.
این شرکت با اشاره به «تاریخ طولانی ای» که در این کشور دارد، گفته که فرصت خوبی برای همکاری با ایران می بیند و منتظر دریافت مجوز از سوی دولت آمریکا برای ورود به مذاکرات تجاری با شرکت های هواپیمایی ایرانی است.
مقامات ایرانی پیشتر گفته بودند، این کشور در طی یک دهه آینده برای نوسازی ناوگان هوایی سالخورده خود که سال ها تحت تحریم های آمریکا و اروپا قرار داشته به 400 تا 500 فروند هواپیمای مسافربری به ارزش حداقل 20 میلیارد دلار نیاز خواهد داشت.
ری کانر، معاون رئیس شرکت بوئینگ گفت: «ما همچنان منتظر مجوز دولتمان هستیم »
وزارت خزانه داری آمریکا پس از توافق موقت نوامبر 2013 بین ایران و گروه 1+5، یک مجوز موقت برای فروش قطعات هواپیما به شرکت های ایرانی به بوئینگ صادر کرد.
اما برای همکاری های تجاری گسترده تر، توافق هسته ای جامع منعقده در ماه جولای باید اجرایی شود و تحریم ها علیه ایران برداشته شود.
کانر که رئیس و مدیرعامل خطوط هوایی تجاری بوئینگ نیز محسوب می شود گفت: «ما تاریخ طولانی ای با ایران داریم. ما چندین سال حضور پررنگی در آنجا داشته ایم.»
یک مقام دیگر گفت، وی معتقد است وقتی پنجره خرید باز شد، شرکت های هواپیمایی ایرانی به سمت بوئینگ روانه خواهند شد. زیرا این شرکت «روابط طولانی ای با ایران به عنوان یک مشتری» داشته است.
ماری بنتروت معاون فروش بوئینگ در خاورمیانه، روسیه و آسیای میانه گفت: «ما معتقدیم فرصت خوبی برای ما وجود خواهد داشت و ما معتقدیم فرصت خوبی برای رقبای ما وجود خواهد داشت و من فکر می کنم آنها به دنبال خرید از هر دوی ما خواهند بود.»
تحریم های آمریکا در زمینه  فروش هواپیما و قطعات یدکی به ایران موجب شده تا شرکت های هوایی این کشور با هواپیماهای قدیمی به فعالیت خود ادامه دهند و میزان سوانح هوایی در این کشور بالا برود.
ارسال نظرات