خبرگزاری بسیج: امسال برای اولین بار یک کاروان عراقی متشکل از 40 نفر از دانشجویان رشته های پزشکی و کامپیوتر دانشگاه های مختلف عراق از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس دیدن کردند.
کد خبر: ۸۵۶۹۶۲۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار علی مسجدیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت: این جوانان از شهرهای مختلف عراق به صورت مردمی در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی ایران بازدید کردند و دیدن این مناطق برای آنها بسیار تکان دهنده و تاثیر گذار بود. این کاروان به همت یک روحانی عراقی راه اندازی شده است. او اعتقاد دارد جوانان عراقی باید با فرهنگ بسیجی ایران آشنا شوند.

  این کاروان از مرز شلمچه وارد ایران شد و در مدت دوهفته از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کرده و از مرز چزابه عبور کرد.

مسجدیان ادامه داد: یکی از دانشجویان عراقی که پدرش در جنگ بین ایران و عراق کشته شده است؛ در مورد جنگ تحمیلی به من گفت: من تا امروز از پدرم به عنوان شهید یاد می کردم اما با سفر به ایران و دیدن یادمان شهدای شلمچه، چزابه، فکه، کانال کمیل و ... الان اعتقاد دارم که دیگر نباید از پدرم به عنوان شهید یاد کنم. باید بگویم پدرم مظلوم بوده چون در دوره خفقان رژیم صدام به اجبار به جنگ اعزام شد و با ولی زمان خودش جنگید.

همرزم شهید خرازی و حاج احمد کاظمی، افزود: موقعی که از مرز زمینی چزابه می گذشتیم به کاروان دانشجویان عراقی گفتم برداشت خودشان را از این سفر در قالب دلنوشته بنویسند. من از همه زائران عراقی یادمان های دفاع مقدس دست نوشته هایی دارم که بسیار جذاب و جالب است که انسان از خواندن آنها منقلب می شود.

  بعضی از آنها دل نوشته، خاطرات، مطالب و یادداشت هایی در یک خط، یک صفحه – دوصفحه، کمتر و بیشتر نوشته اند که مطالب آنها نشان از عظمت و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در میان مردم جهان دارد.

یکی از جوان ها که دست پدرش در جنگ قطع شده است، در یادداشت خود اینگونه نوشته بود: من در این سفر احساس کردم که حضرت اباعبدالله بین شهدای ایران است؛ ما فقط کربلای معلی را داریم اما ایرانی ها کربلا را ایجاد کردند.

مسجدیان خاطر نشان کرد: در بازدیدی که بعدا در کاظمین با این گروه داشتم، آنها تاکید کردند که اگر می خواهید پشتیبان ولایت فقیه بسازید حتما کاروان راهیان نور برای ما ایجاد کنید. جمله ای که حضرت امام برای ما به امانت گذاشتند:" پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد."

جانباز 70 درصد یادگار دوران دفاع مقدس گفت: نقطه مشترک مطالب این دانشجویان عراقی اشاره به این موضوع بود که بیشتر آنها احساس می کردند به هیچ عنوان مسیری را که امام خمینی (ره) برگزیدند جدای از مسیر اباعبدالله (ع) نیست و ولایت فقیه و رهبری ایران عامل پیروزی انقلاب اسلامی و قدرت این کشور در جهان است.

  مسجدیان خاطر نشان کرد: من به زائران عراقی مناطق عملیاتی کشورمان توصیه کردم شما هم می توانید مثل ایران دوران طلایی و ارزشمندی مانند دوران دفاع مقدس را در   کشور عراق رقم بزنید. شما هم می توانید دفاع امروز مردم عراق در برابر گروهک های تکفیری داعش را تبدیل به تاریخ پر افتخاری برای مردم کشور خودتان کنید.

  

 

 

ارسال نظرات