وزیر پاکستانی

راه اندازی خط لوله صلح پایان کار نیست/به دنبال واردات سوخت از ایران هستیم

وزیر خصوصی‌سازی پاکستان گفت: روابط اسلام‌آباد- تهران تنها به تکمیل خط لوله صلح محدود نمی‌شود و در آینده قصد داریم از ایران سوخت وارد کنیم.
کد خبر: ۸۵۶۸۲۱۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «محمد زبیر» وزیر خصوصی‌سازی پاکستان  در اسلام آباد با اشاره به ضرورت توسعه روابط تهران-اسلام آباد همزمان با پایان مناقشه هسته‌ای ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: تمام شک و تردیدها وگمانه‌زنی‌ها درباره تکمیل خط لوله صلح بایستی هرچه سریعتر پایان یابد و مراحل اجرایی تکمیل شود.

وی افزود: پاکستان به دنبال برطرف کردن تمام موانع تکمیل خط لوله واردات گاز از ایران می‌باشد بنابراین باید به طور واضح این موضوع را برای تمام کشورهای دنیا روشن کند.

وزیر خصوصی سازی پاکستان تأکید کرد: روابط اسلام‌آباد و تهران فقط به تکمیل خط لوله صلح محدود نمی‌شود و در آینده قصد داریم از ایران سوخت وارد کنیم.

وی افزود: واردات سوخت از ایران سبب می‌شود از قاچاق آن جلوگیری شود و این امر به نفع هر دو کشور است.

محمد زبیر تأکید کرد: پاکستان از ایران برق وارد می‌کند و سعی دارد حجم تجارت بین دو کشور را بالا ببرد.

وزیر خصوصی سازی پاکستان گفت: در حال حاضر لوازم ورزشی،‌ برنج، سنگ مرمر و سایر محصولات به ایران صادر می‌شود که حجم آن بسیار پایین است و باید حجم صادرات را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد: فرش و محصولات پلاستیکی ایران بازار خوبی در پاکستان دارد و باید همکاری برای وارد کردن این محصولات را افزایش دهیم.

محمد زبیر اظهار داشت: پاکستان ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش نساجی و تولید محصولات کشاورزی دارد که ایران و سایر کشورها می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

تاکید این مقام ارشد دولتی برای افزایش واردات سوخت از ایران در حالی است که چندی پیش «خرم‌دستگیر‌خان» وزیر بازرگانی پاکستان  در اسلام آباد با اشاره به وجود برخی مشکلات در روابط تهران-اسلام آباد گفت: تحریم‌ها سبب نشده که پروژه خط لوله صلح متوقف شود بلکه کار به کندی پیش می‌رود و سرعت لازم را ندارد با این وجود متخصصان پاکستانی و ایرانی به دنبال تکمیل این پروژه هستند.

ارسال نظرات