همزمان با دهه ولایت

هنرمندان تنگستانی واقعه بزرگ غدیر را در کنار قلعه کلات باز سازی می کنند

فرمانده سپاه تنگستان گفت: واقعه بزرگ غدیرتوسط 200 هنر مند تنگستانی و با مشارکت هیئت های مذهبی شهرستان در کنار قلعه کلات دژ مستحکم مبارزه با استعمار انگلیس بازسازی می شود.
کد خبر: ۸۵۶۶۸۲۶
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج در تنگستان، سرهنگ محمد علی ملاکی گفت: با بررسی های صورت گرفته  و دقت در رفع معایب  و تقویت محاسن اقدامات  سپاه تنگستان در بازسازی واقعه غدیر در سه سال گذشته سال جاری برای چهارمین سال پیاپی این برنامه فرهنگی و معنوی در دهه ولایت به اجرا در خواهد آمد.

 وی گفت: واقعه غدیر خم، حامل پیام بزرگ امامت و ولایت در تاریخ بوده و تبیین این درس بزرگ برای نسل‌های کنونی و انتقال به نس‌ های آینده باید به عنوان یکی از بزرگ‌ترین هنرهای یک انسان در اولویت زندگی قرار گیرد.

 

ملاکی با با بيان اينكه غدير مهمترين و اصلي ترين رويداد تاريخي جهان اسلام است، بيان كرد: غدير مي تواند به عنوان نقطه وحدت مسلمانان جهان مطرح شود و اين كاركرد غدير نيز بايد براي جامعه مسلمين روشن و تبيين شود.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی غدیراظهار داشت: امروز اهمیت مسئله مهم امامت، ولایت و رهبری برای نظام الهی و اسلامی ما بسیار مهم است و با تبیین اين واقعه تاریخی مطمئنا نسل جوان  و دوستدار ولایت هر چه بیشتر با اهمیت موضوع آشنا خواهد شد.

سرهنگ ملاکی افزود: اين كار از طريق ايجاد صحنه هاي مشابه با روز تاريخي غدير و خواندن خطبه پيامبر(ص) و انتصاب امام علي(ع) به امامت مسلمين انجام مي شود.

فرمانده سپاه تنگستان با اشاره به اینکه واقعه غدیر خم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعیاد و وقایع تاریخی بشر بوده است، افزود:پروژه بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم از ابتدای شهریور امسال شروع شده است.

وی تصریح کرد: این پروژه برای چهارمین سال متوالی و با حضور 200 هنرمند، در دهه ولایت و در شهر اهرم اجرا می‌شود.

 

ارسال نظرات