مسئولان باید آگاهی و بصیرت و غیرت وطنی داشته باشند؛

ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای با طرف آمریکایی به‌جز در موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها ندارد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای با طرف آمریکایی به‌جز در موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها ندارد، گفت: اگر عبارات و صورت مسئله مدام تغییر یابد و تحریم‌ها برداشته نشود، توافقی در کار نیست.
کد خبر: ۸۵۶۶۵۴۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رهبر‌معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری در سخنانی نکاتی را پیرامون مصالح روز کشور بیان فرمودند که در این زمینه به گفت‌و‌گو با آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان همدان پرداختیم.

* ‌رهبرمعظم ‌انقلاب در نشست اخیر با اعضای مجلس خبرگان ‌در بخشی از سخنانشان به مسئولان هشدار دادند که نسبت به طراحی و نقشه‌های دشمن هوشیار و حساس باشند. به‌نظر شما چه شرایط و عواملی سبب شد ‌ایشان اینگونه صریح تذکر دهند؟

آیت‌الله طه‌محمدی: ما انسان‌ها به سبب اینکه ظرفیت کمی داریم گاهی به صورت عجولانه تصمیم می‌گیریم که در اصطلاح عامیانه از هول حلیم در دیگ افتادن معنا می‌شوند. در مسائل و زد و بند‌ها به سبب اینکه علاقه زیادی داریم که به هدف برسیم از جوانب و خطرات آن غفلت می‌کنیم.

برخی در تعامل با آمریکا و اروپا دچار ذوق زدگی‌هایی هستند که البته این افراد دو گونه هستند، عده‌ای به‌دنبال خدمت هستند و نیت خوبی دارند و عده‌ای که نیتشان مشکل دارد، بر‌این اساس رهبر ‌معظم انقلاب با قاطعیت راه را نشان دادند تا فریب نیرنگ‌ها و لبخند دشمن را نخوریم چراکه پشت این لبخند هزاران فریب و جنایت پنهان است.

یکی از ترفندهای شیطان بزرگ این است که مدام می‌خواهند امتیاز بگیرند و در عین حال خودشان امتیازی ندهند. اخیراً چندین شرکت آن‌ها مجدداً ایران را تحریم کرده‌اند که این اقدام با مسئله لغو تحریم‌ها در تناقض است، ما برای رفع تحریم‌ها توافق کرده‌ایم در غیر این صورت کار خود در موضوع غنی‌سازی صلح آمیز را ادامه می‌دادیم.

ایران هیچ‌گونه مذاکره‌ای با طرف آمریکایی به‌جز در موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها ندارد، اگر عبارات و صورت مسئله مدام تغییر یابد و تحریم‌ها برداشته نشود، توافقی در کار نیست چرا‌که این همه صحبت برای رفع تحریم‌های ظالمانه بود؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر قرار است تحریم‌ها برداشته نشود، پس معامله‌ای هم در کار نخواهد بود، بنابراین باید تکلیف این موضوع مشخص شود.»

* مسئولان کشور در ارتباط با لغو تحریم‌ها و در مواجهه با سخنان آمریکایی‌ها و بستن راه نفوذ آن‌ها چه مواضعی باید اتخاذ کنند؟

آیت‌الله طه‌محمدی: این مسئله شفاف و روشن است؛ ما تنها در مورد موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌ها با آمریکا مذاکره می‌کنیم، نباید فراموش کنیم که دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تمام‌شدنی نیست و دفاع‌ما‌ن در برابر وحشی‌گری‌های آمریکا تا قیامت ادامه دارد.

مسئولان باید آگاهی و بصیرت و غیرت وطنی داشته باشند و قیامت را نیز در اقدامات خود درنظر بگیرند چراکه تنها زندگی در دنیا نیست و باید پاسخگوی تمام اعمال خود نسبت به سرنوشت مردم و جامعه باشیم.

* به‌منظور اینکه در داخل و خارج از کشور فرصتی از جانب برجام در اختیار آمریکا قرار نگیرد و آن‌ها نتانند از برجام سوء استفاده کنند، چه اقدامی باید انجام شود؟

آیت‌الله طه‌محمدی: در مورد برجام دولت در ابتدا نمی‌خواست مجلس در این زمینه ورود یابد که مقام معظم رهبری فرمودند من معتقدم و به آقای رئیس جمهور هم گفته‌ام که مصلحت نیست مجلس شورای اسلامی از موضوع بررسی برجام کنار گذاشته شود.

ایشان همچنین فرمودند من در مورد نحوه بررسی و اینکه آن را رد و یا تصویب کنند هیچ توصیه‌ای به مجلس ندارم و این، نمایندگان ملت هستند که باید تصمیم بگیرند.

بر همین اساس نمایندگان مجلس در مورد برجام باید مصلحت و میزان پذیرش آن را بررسی کنند و مزایا، ضعف‌ها و تمام جوانب آن را در نظر بگیرند.

* با توجه به اینکه اخیراً سخنانی در مورد وظایف و جایگاه شورای نگهبان و مجلس خبرگان مطرح شده این مورد را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آیت‌الله طه‌محمدی: در همه دنیا مجموعه‌هایی برای انتخاب صحیح و نظارت بر آن در کشورها وجود دارد، شورای نگهبان در نظارت استصوابی در تمام مراحل یعنی هم نظارت و هم رد و یا تائید صلاحیت کاندیدا‌ها باید دخالت کند. به‌عنوان مثال همین آمریکا که دشمن درجه یک جمهوری اسلامی ایران است، هزار رقم فیلتر برای قراردادن افراد در منصب‌های مهم دارد.

شورای نگهبان کار نمایشی انجام نمی‌دهد بنابراین ما در قبال خون هزاران شهیدمان مسئول هستیم و باید نسبت به آن‌ها تعهد داشته باشیم پس برای مجلس کسانی انتخاب می‌شوند که در اعتقادات، اخلاق، ایمان و علم سرآمد باشند.

کسانی هم که می‌خواهند وارد مجلس خبرگان شوند باید در امتحان علمی، عقیدتی، اخلاقی، سیاسی و غیره شرکت کنند که این آزمون‌ها ساده نیست.

* در رابطه با ایران، آمریکا از این نفوذ چه هدفی دارد، آیا آمریکا به‌دنبال تحت سلطه قرار‌دادن کشورهای منطقه است؟

آیت‌الله طه‌محمدی: آمریکا می‌خواهد رهبر جهان باشد و به‌عنوان دولتی که حتی نوع صبحانه و ناهار و شام شاه را تعیین می‌کرد و تا این حد در کشور ما و تصمیم‌گیری‌های ملت نفوذ یافته بود، اکنون از ایران بسیار فاصله دارد و اجازه هیچ‌گونه دخالتی در امور کشور ما را ندارد. برهمین اساس تحمل این وضعیت برای آن‌ها دشوار بوده و به‌دنبال راهکاری برای نفوذ یافتن در ایران است.

با روی کار آمدن انقلاب اسلامی و تشکیل جمهوری اسلامی ایران، دست آمریکا از ایران کوتاه و منافع و مطامع آن به‌خطر افتاد. اساسی‌ترین مسئله‌ای که منافع آمریکایی‌ها را در ایران قیچی کرده، اسلام ناب محمدی است و نه اسلام آمریکایی. نفوذی که جمهوری اسلامی ایران در دنیا دارد، به‌خاطر اسلام ناب محمدی است.

* سخن پایانی خود را بفرمایید؟

آیت‌الله طه‌محمدی: دوست و دشمن امروز با همه وجود اذعان دارند که مقام معظم رهبری در بین تمام رهبران دنیا لایق‌تر، بصیر، رشید، قاطع و مقتدر است.همان گونه که می‌بینیم رهبران نالایق عربستان چه فضاحتی به بار آوردن و با آتش ریختن بر سر مردم یمن آبروی خود را ریختند.

صدام نیز آن‌گونه در عراق رهبری کرد که فضاحت‌هایش تا 200 سال آینده نیز بر مردمش وجود دارد؛ افغانستان، پاکستان و عراق از وجود رهبران نالایق رنج برده‌اند، ولی به لطف پروردگار و هدایت‌های مقام معظم رهبری، ایران در جایگاه امن و مقتدرانه قرار دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار