نماینده پارلمان رسمی لیبی:

شکست مذاکرات منجر به تقسیم لیبی خواهد شد

نماینده پارلمان طبرق که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می شود ابراز داشت که شکست مذاکرات لیبی که با نظارت سازمان ملل انجام می پذیرد، منجر به تقسیم لیبی خواهد شد؛ این در حالی است که پارلمان طرابلس، همچنان به تلاش خود برای ناکامی این مذاکرات ادامه می دهد.
کد خبر: ۸۵۶۶۴۷۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از عربی پرس؛ ابو بکر بعیره عضو پارلمان طبرق که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته می شود و نیز عضو تیم مذاکرات سیاسی لیبی است، نسبت به شکست این گفتگوها هشدار داده و گفت در صورت به نتیجه نرسیدن گفتگوها، لیبی تقسیم خواهد شد.

بعیره همچنین گفت که «به اطلاع "برناردینو لیون" نماینده سازمان ملل در لیبی رسانده ام که پارلمان رسمی و قبایل برقه حامی ارتش لیبی هستند و پارلمان طبرق موافقت کرده با پارلمان طرابلس که دوره اش مدت هاست پایان یافته و دیگر شرعیتی ندارد گفتگو کند، زیرا آنان یکی از قدرت های حاضر در صحنه هستند هر چند که شرعیت نداشته باشند؛ وی افزود اگر پارلمان طرابلس مذاکره 20 سپتامبر را رد کند، لیبی تقسیم خواهد شد. »

به گفته بعیره گروه مذاکره کننده جدید کنگره ملی لیبی (یا همان پارلمان طرابلس) نخستین نشانه های عدم توافق با گفتگوها را ابراز کرده است.

در همین راستا منابع خبری حاکی از آن است که کنگره ملی طرابلس به تلاش خود برای ناکامی روند مذاکرات تحت نظر نماینده سازمان ملل ادامه می دهد به ویژه پس از آنکه برخی از اعضای این کنگره، گروه مذاکره کننده خود را فاقد صلاحیت دانسته و گفتند که با نظر همگان انتخاب نشده اند.

نوری ابو سهمین رئیس کنگره ملی طرابلس نیز، دعوت لیون از برخی افسران و فرماندهان ارتش را محکوم کرده و گفت «این دعوت بدون هماهنگی ما بوده و در حقیقت نقض حاکمیت لیبی است


ارسال نظرات
آخرین اخبار