خبرگزاری بسیج: جلسه هماهنگی آموزش های محله محور پیشگیری از اعتیاد در شهرستان پاکدشت برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۴۸۵۲
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ با حضور دکتر دین پرور رییس بهزیستی شهرستان پاکدشت، دکتر فتحی ناز رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان، دکنر احمدی رییس اداره اجتماعی فرمانداری، جهرمی کارشناس آموزش و پرورش، خراسانی مسئول جمعیت همیاران و لطفی مسئول مرکز مشاوره سعادت در دفتر معاون سیاسی انتظامی شهرستان پاکدشت جلسه هماهنگی آموزش های محله محور پیشگیری از اعتیاد با هدف استفاده از پتانسیلهای NGO سازمان مردم نهاد سطح شهرستان، در زمینه ارتقاء سلامت خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی تشکیل شد.

در این جلسه دکتر دین پرور ضمن ارائه گزارش از فعالیتهای آموزش محله محور، از توزیع چهار هزار جلد کتاب آموزشی  با همکاری آموزش و پرورش برای دانش آموزان در اول مهرماه خبر داد.

گفتنی است: طرح آموزش محله محور به صورت جزیی از فعالیتهای بهزیستی انجام می شود که با عنایت ویژه فرمانداری پاکدشت این طرح برای اولین بار به صورت وسیعتر و با همکاری آموزش و پرورش، شبکه بهداشت، شهرداریها و سازمانهای مردم نهاد، همیاران سلامت روان و مرکز مشاوره سعادت برای والدین دانش آموزان وسایر گروههای هدف در مدارس برگزار می شود.

کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماریهای واگیردار

کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماریهای واگیردار در بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

فرزانه جوادی معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی شهر تهران هدف از برگزاری این کارگاه های آموزشی را ارتقاء دانش و پیشگیری از انتقال بیماریهای واگیر دار اعلام کرد و گفت: به منظور ارتقای سطح علمی و آگاهی پرسنل مراکز شبانه روزی، کارگاه یک روزه آموزش پیشگیری از بیماریهای واگیردار در محل ستاد بهزیستی شهر تهران برگزار شد.

وی درخصوص برگزاری کارگاه گفت: به دلیل تماس نزدیک افراد و مددجویان در مراکز شبانه روزی و احتمال بالای سرایت بیماریهای واگیر، نیاز به افزایش و ارتقاء آگاهی کارکنان و مربیان مراکز احساس شد و در اولین گام، برگزاری این کارگاه با موفقیت و مشارکت مناسب پرسنل به انجام رسید. وی اظهار داشت: با توجه به نیازها و ضروریات مراکز تحت پوشش کارگاه های مشابه برگزار خواهد شد.

گفتنی است: این کارگاه یک روزه با حضور حدود 30 تن از کارکنان، مربیان و مددیاران معلول مراکز شبانه روزی بهزیستی شهر تهران برگزار و درخصوص بیماریهای وبا و آنفلوانزا، علام و نشانه ها، راههای پیشگیری و انتقال آموزش های لازم ارائه شد.

اجرای طرح مشاوره رایگان ژنتیک در پیشوا

  ویزیت رایگان مددجویان در طرح مشاوره ژنتیک توسط اداره بهزیستی پیشوا انجام شد. به همت اداره بهزیستی شهرستان پیشوا، مددجویان تحت حمایت این اداره در طرح مشاوره رایگان ژنتیک شرکت کردند. بر پایه این گزارش طرح رایگان مشاوره ژنتیک در مجتمع پزشکی ره آوران صبا واقع در شهرستان پیشوا و با حضور 10 تن ازمددجویان برگزار شد. حمید اسماعیلی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پیشوا، گفت: در راستای انجام رسالت بهزیستی برای کاهش و پیشگیری از معلولیت ها و آگاهسازی جامعه ، این طرح با مشارکت مجتمع پزشکی ره آوران صبا انجام شد.

 

 

ارسال نظرات