علی اشرف خانلری
معاون اجرایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
خبرگزاری بسیج: رزمایش بزرگ اقتدار ثارالله با حضور یگان‌های منتخب سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران از جمله گردان‌های امام علی (ع)، امام حسین (ع) و فاتحین در جوار آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۹۶۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ معاون اجرایی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این رزمایش در جمع بسیجیان و پاسداران یگان های منتخب سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران ارتقای سطح آمادگی امنیتی را فلسفه وجودی رزمایش خواند و گفت: این رزمایش می‌تواند برای دولتمردان سوغاتی ارزشمند  باشد و اهرم قدرت دولتمردان در مراحل نهایی مذاکرات 5+1 است.

 سردار حمید اصلانی برگزاری رزمایش‌ها را یک تست و آزمون دانست و اظهار داشت: فلسفه وجودی رزمایش ها ارتقای آمادگی‌های امنیتی و نایل آمدن به آنچه در دوره‌های آموزشی طی شده به شکل عملیاتی در یک صحنه تاکتیکی است.

 وی با اشاره به تجربیاتی که در دوران دفاع مقدس بدست آمد، اظهارداشت: هر چقدر در میدان های تمرین و رزمایش‌ها عرق بریزیم در صحنه واقعی جنگ از نیروهایمان خون نخواهد ریخت؛ اگر یک سرباز 10 فشنگ داشته باشد و شش تیر را صرف آموزش کند و چهار تیر برای او باقی بماند اثر آن چهار فشنگ بیشتر از10 فشنگی است که در ابتدا داشته است.  

اصلانی گفت:  زمانی که تجربیات دوران دفاع مقدس را به مردم مظلوم لبنان و بوسنی منتقل می‌کردیم آن‌ها بر اهمیت آموزش اذعان می‌کردند.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد هر رزمایش پیامی دارد و در شرایط حساس کنونی رزمایش‌ اقتدار ثارالله پیام‌ رسایی به دشمن تا دندان مسلح مخابره می کند.

 معاون اجرایی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امنیت را مقوله‌ای مهم دانست و گفت: در فضایی که امنیت برقرار باشد بقیه کارها به نحو شایسته ای انجام می شود. اگر بخواهیم محصول مجموعه‌ای کارآمد باشد باید آن مجموعه آرامش و امنیت داشته باشد و این مهم را می‌توان در بخش‌های بزرگتر نیز به وضوح مشاهده کرد.

اصلانی گفت: رزمایش اقتدار ثارالله برای مجموعه ستاد و حتی دولتمردان می‌تواند سوغات گران بهایی باشد و بعد از این رزمایش عزیزانی که مراحل نهایی مذاکرات 1+5 را پیگیری می کنند با قدرت و صلابت بیشتری پای میز مذاکرات خواهند نشست.

 وی تمکین کردن 5 کشور ابر قدرت و در راس آنها آمریکا در مذاکرات را مرهون رشادت‌های بسیجیان دانست و خاطرنشان کرد: اگر رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیجیان نبود آنها قائل به مذاکره نبودند.

وی افزود: امروز جهانیان به ‌پشتوانه مجاهدت و ایثارگری‌های بسیجیان ایران را به‌عنوان قدرت بزرگ منطقه به رسمیت می‌شناسند و این مهم در هیچ قالب دیگری جز رشادت و ایثارگری بسیجیان میسر نبود.

 

ارسال نظرات