مدیرعامل شرکت پست:

یکپارچه سازی آدرس‌های پستی ۲ سال زمان نیاز دارد

مدیر عامل شرکت پست گفت: نظام یکپارچه آدرس‌های پستی را با توجه به مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات و ۴۵ میلیون رکورد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باهمکاری ۱۲ سازمان دیگر انجام می‌دهیم.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۶۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین مهری در همایش نظام یکسان‌سازی آدرس‌های پستی J-NAF با اشاره به اینکه مطابق قانون و ابلاع ریاست جمهوری متولی اجرای این پروژه شرکت پست به اضافه 12 سازمان دیگر است اظهار کرد: این طرح از منظر عملیات دارای دو بعد، آدرس  و اطلاعات جغرافیایی است و براین اساس شرکت پست آدرس‌ها را طبق استاندارد نظام آدرس‌دهی یکسان و به هنگام می‌کند تا تمامی سازمانها و ارگانهای کشور از سیستمی یکپارچه برای مکان یابی افراد و مخاطبانشان استفاده کنند. 

مدیرعامل شرکت پست عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری ازاماکن و معابر همنام در کشور وجود دارد که نیازمند یاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای رفع این چالش هستیم. 

وی افزود: در حوزه اطلاعات جغرافیایی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری را آغاز کرده‌ایم تا بر مبنای آن بتوانیم طول و عرض جغرافیایی نیز به اماکن بدهیم. این کار علاوه بر اینکه بسیار سنگین است اما به هنگام سازی آدرس‌های مکانی را به دنبال دارد. 

او خاطرنشان کرد: بعد از این کار اطلاعات جمعیتی و زیرساختی را به سامانه اضافه می‌کنیم که در واقع دیتابیسی اساسی برای تصمیمات مدیریتی می‌شود. 

مهری در ارتباط با سامانه J-NAF گفت: مقدمات کار در حال حاضر شروع شده و 45 میلیون رکورد در اختیار داریم و از اوسط سال گذشته بود که به هنگامن سازی اماکن را برای ثبت نهایی در اجرای این طرح شروع کردیم که براساس آن 60 درصد اماکن شهری و 65 درصد روستایی به هنگام شد. 

مدیرعامل شرکت پست ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری آدرس‌های کلیه اماکن شهری و روستایی به هنگام شود که بعد از آن سراغ معابر بینام و همنام و بعد هم دنبال طول و عرض جغرافیایی هستیم. 

وی با بیان اینکه امید داریم به تدریج اطلاعات دیگر را به این طرح اضافه کنیم گفت: در نظر داریم سرشماری نفوس و مسکن را که قرار است سال95 توسط آمار اجرا شود، ما انجام دهیم. 

او در ارتباط با زمان کامل شدن J-NAF گفت: قرار است براساس دستورالعمل‌ها طی بازه زمانی دو سال اجرایی شود اما پیش‌بینی می‌کنم که زمان بیشتری برای اجرای آن نیاز باشد. 

مهری همچنین در ارتباط با روند به هنگام سازی آدرس‌ها گفت: هر دو سال اماکن شهری را براساس تغییراتی که در آنها شکل می‌گیرد به هنگام می‌کنیم و این موضوع برای اماکن روستایی در بازه زمانی 4 سال به 4 سال انجام می‌شود تا علاوه بر به هنگام سازی صحت اطلاعات را نیز پیگیری کنیم. 

وی در پایان اجرای نظام یکپارچه آدرس‌دهی در کشور را مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات دانست و گفت: براین اساس جهت هماهنگی باسازمانهای دیگر برای اجرای کامل این طرح اولین کارگروه را تشکیل می‌دهیم.

ارسال نظرات