عضو هیئت رئیسه اتاق ایران:

رکود تورمی واحدهای صنعتی را از پا درآورده است

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: رکود تورمی که از دولت گذشته به دولت کنونی ارث رسیده است، واحدهای صنعتی و تولیدی را دچار رکود عجیبی کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۴۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره‌وری در حال حاضر به زیر 20 درصد رسیده است و رکود تورمی سم مهلکی برای حوزه صنعت و فعالیت‌های اقتصادی است تلاش دولت تدبیر و امید بر این است تا بتواند رکود تورمی را برطرف کرده و کشور را از این حالت خارج کند.

وی با بیان اینکه با بهبود روابط با سایر کشورها و گذر از تحریم‌ها می‌توان امیدوار بود در سال آینده بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود، گفت: سیاست حمایتی دولت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران یک سیاست رغبت‌انگیزی است تا بخش عظیمی از نارسایی‌هایی که امروز بر اثر رکود تورمی شاهد هستیم به سرعت حل و فصل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی که به کمیته حمایت قضایی مراجعه می‌کنند با مشکلات بانکی و عدم پرداخت سرمایه در گردش روبه‌رو هستند که برای حل این وضعیت باید عزمی راسخ و تلاشی جدی انجام داد.

پیرموذن تصریح کرد: ما در این کمیته سعی‌مان بر این است تا به نفع تولیدکنندگان و صنعتگر تلاش کنیم تا مشکلات فعالان این بخش را برطرف کنیم که همه شاهد گذر از این وضعیت به وجود آمده باشیم و همکاری بانک‌ها نیز در استان در این راستا مثبت و سازنده است.

این مسئول افزود: دولت و مجلس با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور سعی‌‌شان بر این است تا با تدبری مناسب به واحدهای تولیدی و صنعتی فرصت داده شود تا در عرصه تولید حضور پیدا کنند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با قدردانی از حمایت‌های مستمر استاندار اردبیل از بخش تولید، صنعت و سرمایه‌گذاری ادامه داد: در استان اردبیل نشانه‌هایی مشاهد می‌شود که به نسبت سال‌های گذشته برنامه‌ریزی‌های مثبت در راه است.

پیرموذن تمام همت مسئولان این استان را در حل مشکلات و نارسایی‌های این حوزه از سر صدق و دلسوزی اعلام کرد و گفت: امیدواریم در یک فرآیند مناسب و رو به جلو در آینده نه چندان دور موانع و مشکلات در این بخش برطرف شود.

ارسال نظرات