به مناسبت هفته دولت وروز قشر بسیج کارمندان

مصاحبه با مسئول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان

. نقش بسیج کارمندان استان کرمان درتبیین شعار سال " دولت وملت همدلی و همزبانی " چیست؟
کد خبر: ۸۵۶۳۳۲۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶

به مناسبت هفته دولت وروز قشر بسیج کارمندان

مصاحبه با مسئول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان

مصاحبه با مسئول سازمان بسیج کارمندان استان کرمان به مناسبت هفته دولت وروز قشر بسیج کارمندان

۱۱:۵۵ ۱۳۹۴/۶/۳


. نقش بسیج کارمندان استان کرمان درتبیین شعار سال " دولت وملت همدلی و همزبانی " چیست؟

بسیج کارمندان با توجه به ارتباطی که با مسئولین و مردم دارد می‌تواند نقش تعیین کننده‌ایداشته باشد. مهمترین کاری که بسیج کارمندان در این راستا می‌تواند داشته باشد کمکبه عملیاتی کردن این شعار و خنثی کردن پیامدها و عواقب منفی ناشی از واگرایی ودوقطب‌سازیهای فتنه گران که به سرمایه اجتماعی لطمه زده و باعث اختلاف بین مردمشده است. همچنین کمک به اشاعه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در جهت افزایشراهبرد اقتدار و عزت ملی و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی دشمنان با ایجاد وحدتحول محور ولایت بین مردم و مسئولین، با تاسی از گفتمان ولایت و همکاری و هم‌افزاییبرای حل مشکلات اساسی مردم و دولت با استفاده از شورا و مجمع قشر بسیج کارمنداناستان و شهرستانها می‌تواند گامهای موثری بردارد. با توجه به شعار سال و ارتباطنزدیک این سازمان با ادارات ما می‌توانیم نقش بسیار موثری در جهت تبیین شعار سال " دولت و ملتهمدلی و همزبانی " داشته باشیم. مهمترین نقش اینکه ما به دولت کمک کنیم در جهت کاهش چالش‌های موجودبا مدیریت بسیجی و جهادی و توجه به حقوق دو جانبه ملت و دولت و جلوگیری از ایجادشکاف و اختلاف میان دولت و ملت و صیانت از افتادن مجموعه‌های ارزشی و نیروهایانقلابی به دام سوءاستفاده‌های حزبی و گروهی و کمک به دولت در راستای کارامدی وخدمت‌رسانی به مردم و ...را می توانیم داشته باشیم.

2. وظیفهاصلی بسیج کارمندان چیست؟

مهمترینوظیفه سازمان بسیج کارمندان جذب کارمندان در جهت تحقق بسیج ده‌ها میلیونی است. درمرحله بعد اصلاح رفتار کارکنان دولت، افزایش بصیرت آنان، توسعه و تعمیق تفکر بسیجیدر ادارات، کمک به مبارزه با فساد و ارتشاء و تبعیض، شناسایی نخبگان بسیجی و غیربسیجی و استفاده از نظرات کارشناسی آنان، تشکیل شورای مشورتی و اتاق فکر، تشکیلگروههای صالحین و در نهایت کمک به کارامدی نظام اداری کشور از مهمترین وظایف اینسازمان می‌باشد.

4. درهفته دولت عمده برنامه‌های سازمان بسیج کارمندان چیست؟

ما درهفته‌ی دولت برنامه‌های متعدد فرهنگی و ورزشی در سطح استان و شهرستانها داریم ازجمله دیدار با خانواده شهید شاخص بسیج کارمندان استان از شرکت مخابرات شهیدعبدالهی و تجلیل از این شهید عزیز در روز چهارم شهریورماه به همراه رونمایی ازتمبر شهید و تجلیل از کارمندان بسیجی نمونه، غبار روبی مزار شهداء، برگزاریمسابقات ورزشی، تجلیل از اداراتی که در خصوص فریضه واجب الهی امر به معروف و نهیاز منکر موفق بوده‌اند، برگزاری نشست قرآنی همراه با مسئولین ادارات و تجلیل ازکارمندان ایثارگر و دیدار با امام جمعه محترم و...

5. بهنظر شمادولت شهید رجایی و باهنر چه خصوصیاتی داشته که باعث ماندگاری آنها شده است؟

از خصوصیات بسیار مهم این عزیزان که باعث ماندگاری آنهاشده است روحیه استکبارستیزی و انقلابی بود که همواره در مسیر حق حرکت می‌کردند وبا لطافت روح و اندیشه‌ای ژرف و مجاهدتی بی‌وقفه در راه خدا برای شکل‌گیری وشکوفایی نهال انقلاب اسلامی قیام کردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز ازشخصیتهای مورد اعتماد حضرت امام بودند که با مدیریت جهادی در جهت اعتلای انقلاب اسلامیتلاش بی‌وقفه داشتند و آنچه باعث ماندگاری این عزیزان شده است ساده زیستی و ولایتپذیری آنها بود.

6. مهم‌ترین ویژگیهای یک کارمند بسیجی نمونه چیست؟

مهم‌ترین ویژگیهای یک کارمند بسیجی مکتبی بودن، اطاعت ازولایت مطلقه فقیه، اخلاص و تواضع و فروتنی، غیرت دینی، حسن خلق، شجاعت، مردمیبودن، شهادت طلبی، صبر و گذشت داشتن، روحیه جهادی و از خودگذشتگی می‌باشد.

7. در ایام گرامیداشت هفته دولت قرار داریم، این روزهایادآور چه خاطراتی می‌باشد؟

این ایام یادآور خاطرات شهیدان بزرگ انقلاب اسلامی شهیدرجایی و باهنر می‌باشد که از سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی بودند و جان خود رافدای انقلاب کرده و آبروی خودشان را با خداوند معامله کردند و خداوند نیز پاداش بزرگیبه آنان عطا کرد که برای همیشه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار و تبدیل بهابروی این نظام مقدس گشتند و این عزیزان طی مسئولیت کوتاه خود خدمات بی‌شمار وارزنده‌ای به ملت ایران ارائه داشتند، روحشان شاد.

8. بسیج چگونه می‌تواند به حل مشکلات موجود در جامعه بهدولت کمک نماید؟

از انجا که نقش بسیج در جهت حفظ نظام اسلامی و پاسداریار ارزشهای اسلامی و انقلاب بسیار تاثیرگذار می‌باشد بسیج کارمندان در این خصوص می‌تواندکمک شایانی به دولت داشته باشد. بسیج می‌تواند در ادارات و دستگاههای اجرایی درجهت اسلامی کردن آنها و ارائه خدمات بی‌منت به نیت تامین رضایت خداوند، نگاه بهحوائج مردم و حل آنها به‌عنوان باب رحمت الهی و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمتخالصانه و بدون منت و کار جهادی به تقویت ادارات بپردازد و با انجام فعالیت‌هایفرهنگی و عقیدتی مشکلاتی مثل ارتشاء و غیره را کاهش دهد.

9. به نظر شما عامل موفقیت بسیج در برنامه‌های مختلف چه می‌باشد؟

مهمترین عامل موفقیت بسیج در برنامه‌های مختلف اتکاء بهخداوند بزرگ می‌باشد. عامل دیگر موفقیت بسیج در برنامه‌های مختلف اطاعت محض ازولایت مطلقه‌ی فقیه می‌باشد و عامل سوم که باعث شده بسیج در برنامه‌های مختلف موفقشود وابستگی به مردم و استفاده از کمک و فکر مردم در برنامه‌های مختلف می‌باشد.بسیج از آحاد مردم تشکیل شده است. خود مردم بسیج را هدایت می‌کنند و جلو می‌برند.علت اصلی استمرار بسیج ایمان قلبی بسیجیان به خداوند و باور درونی به خالق یکتا می‌باشد.

10. به نظر شما علت تشکیل بسیج چه بوده است؟

تشکیل بسیج تدبیر بزرگ حضرت امام (ره) بود. نهادی جوشیدهاز متن انقلاب اسلامی که با تدبیر حکیمانه حضرت امام (ره) و صبغه اعتقادی و معنویو با رسالت حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن تشکیل و با بهره‌گیری از شیوهمدیریت اسلامی و انقلابی توانسته است در طول بیش از سه دهه عمر با برکت خود باعنوان بسیج مستضعفین در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی، علمی و فرهنگی از نظاممقدس جمهوری اسلامی حفاظت و حراست نماید. پس علت تشکیل بسیج حفاظت و حراست ازدستاوردهای انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات