ساعتی پیش اولین جلسه ی کمیته ی فرهنگی با حضور شورای فرهنگی ادارات و سازمان های استان شهرداران شهرستان ها در سالن جلسات فرماندهی سپاه امیرالمومنین(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۲۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) با اشاره به اینکه امسال مسئولیت کارهای ستاد اربعین بر عهده ی دکتر مروارید استاندار ایلام محول شده است، و خود به عنوان جانشین این مسئولیت بزرگ را عهده دار است؛ اظهار کرد: در جهان اسلام بزرگترین اجتماع کنگره ی حج تمتع برگزار می شود اما چند سالی است که اربعین از وقوع حادثه کربلا تا کنون ادامه داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته بیش از 20 میلیون زائر به کربلای معلی سفر کردند و بزرگترین کنگره ی جهانی جمعیت زائرین در تمام دنیا در کربلا برگزار شد.

سردار حسینی بیان کرد: تحلیل ها و اخبارهای رسانه روز دنیا بخصوص بی بی سی سیل عظیم جمعیت زائرین کربلا از سوی ایران در زمانی که داعش قدرت نمایی می کرد اژدهای سیاهی دانست که به سوی عراق روانه شده است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) عنوان کرد: دروازه کربلا اگر از سوی ایلام باز شده است بدانید که باعث معرفی ایلام و فرهنگ محلی استان به تمام کشور می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال یک رنگ و یک شعار وارد عمل می شویم تاکیید کرد: تا 15 روز وظیفه همه ی دستگاه های اجرای به صورت مکتوب به دست جمع بندی قرار خواهد گرفت.

سردار حسینی اظهار کرد: شهر مهران مرکز این استقبال بی نظیر از زوار است و شهرستان های که به ورودی مهران متصل می شود باید کمیته فرهنگی تشکیل دهند.

وی در آخر گفت: تمام دستگاه ها با هم هماهنگ شده جهت استقرار ایستگاه های صلواتی، فرهنگی، برگزاری نماز جماعت و ... انجام شود، و هیئت های مذهبی باید سازماندهی شده باشد تا بتوانیم بهترین خدمات را به زائرین داده شود.


ارسال نظرات