حمیدرضا
خطبه ی نماز جمعه شهرستان دهلران/
امام جمعه دهلران گفت: شهرستان دهلران یک شهرستان ویژه است و نباید پیشرفت پروژه ها در این شهرستان به کندی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۱۱۹۲
|
۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام سیدمحسن موسوی- امام جمعه شهرستان دهلران- در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان دهلران با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: به وسیله تقوا می توان دین را حفظ کرد و بی تقوایی و کم تقوایی از مصادیق منکر است.

وی به سخنان مهم و ارزشمند مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت دولت اشاره نمود و افزود: مقام معظم رهبری از خدمات دولت و پایان مذاکرات هسته ای تقدیر نمود و نسبت به خطر بی توجهی مسئولان نسبت به دشمنی آمریکا و اهداف احتمال نفوذ دشمنان تذکراتی را ایراد نمودند.

امام جمعه دهلران ادامه داد: سخنان معظم له بسیار کارشناسانه و حکیمانه بود و نسبت به هوشیاری در مقابل دشمنان، توجه به حرکت های علمی کشور، توجه به فرهنگ و مشکلات فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و... موضوعاتی را مطرح نمودند که باید عملیاتی شوند.

وی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، موضوع اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است که باید یک ستاد فرماندهی قوی هوشمند تشکیل شود و همچنین باید مراقب بود در حرکت اقتصادی فاصله طبقاتی پیش نیاید و فقرا پایمال نشوند.

حجت الاسلام موسوی با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدان رجایی و باهنر را گرامی و بیان داشت: باید به همه کسانی که در جهت خدمت صادقانه به نظام اسلامی و مردم تلاش و کوشش می کنند خدا قوت گفت و از این عزیزان تشکر کرد.

وی خطاب به مسئولان کشوری و استانی اظهار کرد: شهرستان دهلران یک شهرستان گسترده و ویژه است که لازم است مسئولان در بودجه بندی ها، عمران و آبادانی، شرکت ها و شرکت های صنعتی، المان و آسفالت و خدمات شهری، بیکاری و مسکن، ازدواج و طلاق و... به دهلران توجه لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه دهلران به برخی پروژه های مهم و ارزشمند شهرستان دهلران هم اشاره نمود و گفت: ما در مقابل یک استان مهم عراق هم مرز هستیم و امنیت نیز بحمدالله به خوبی برقرار است، فلذا می طلبد مسئولان در این شهرستان سرمایه گذاری لازم نمایند.

وی از عدم حضور برخی از مسئولان کشوری به این شهرستان هم انتقاد نمود و افزود: ضمن اینکه می طلبید استاندار محترم ایلام در هفته دولت به دهلران می آمد، از مسئولان انتظار داریم که مسئولان و مقام های کشوری که به استان سفر می کنند را به این شهرستان هم بیاورند تا از نزدیک مشکلات و خواسته ها را ببینند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به تعرفه های برق و آب دهلران هم اشاره و تصریح کرد: در این هوای بسیار گرم مردم مجبور به استفاده از لوازم سرمایشی هستند و می طلبد مسئولان محترم درخصوص این تعرفه ها پیگیری جدی داشته باشند.

وی به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان و سخنان تحقیر آمیز وزیرخارجه این کشور اشاره نمود و افزود: انگلیس روباه مکار است و باید مسئولان و دستگاه دیپلماسی کشورمان مواظب حیله گری های انگلیس باشند.

وی گفت: در تاریخ معاصر خوانده ایم که انگلیس چه ضربات جبران ناپذیری به ملت ایران زده است و موضوعات مشکلات فروش نفت، جداکردن افغانستان از ایران، تحمیل قرارداد تالبوت، کودتای 28 مرداد، پشتیبانی از صدام در جنگ با ایران، مشارکت در تحریم ها و فتنه 88 ازجمله اقدامات انگلیس است.

امام جمعه دهلران به وظایف وجایگاه بسیار مهم شورای نگهبان در کشورمان و دیگر کشورها اشاره نمود و افزود: شورای نگهبان در نظام اسلامی ایران یکی از مهمترین نهادهای حکومتی به شمار می آید و نبود این شورا درکنار مجلس قانون گذاری موجب عدم اعتبار مجلس می شود.

وی ادامه داد: شورای نگهبان تمام مصوبات مجلس را از حیث قانونی و شرعی بررسی می کند و رسالت حراست و نگهبانی از احکام اسلام، صیانت از قانون اساسی، صیانت و سلامت انتخابات و تأیید صلاحیت ها را برعهده دارد.

خطیب جمعه دهلران در پایان گفت: شورای نگهبان پاسدار احکام اسلام و قانون اساسی است و انتظار می رود مسئولان محترم اجرایی کشور این جایگاه مهم را به خوبی بشناسند و قوانین و مقررات را به خوبی مطالعه کنند.


ارسال نظرات