اردوی طرح هجرت دانش آموزان در شهرستان کیار

اردوی طرح هجرت با مشارکت دانش آموزان بسیجی در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و کمک به مرمت و بهسازی مدارس ادر سطح شهرستان کیار برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۹۳۶
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ دانش آموزان بسیجی با حضور در مدارس سطح شهرستان کیار، اقدام به رنگ آمیزی، زیبا سازی و شعار نویسی در مدارس می کنند.

فرمانده بسیج دانش آموزی شهرستان کیار گفت: یکی از طرح های موفق بسیج در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، طرح هجرت است.

سروان پاسدار مهدی مقصودی در بازدید ازطرح های مرمت و بهسازی مدارس هدف از اجرای این برنامه را پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و انجام کار گروهی با مشارکت خود دانش آموزان خواند و خاطر نشان کرد: اردو های هجرت دانش آموزی زمینه ای برای رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان می باشد.

وی، افزود: بسیج به عنوان بزرگترین نهاد مردمی و فرهنگی با ارائه طرح های مختلف از جمله اردوهای جهادی، طرح هجرت و ... علاوه بر هدفمند کردن وقت جوانان و نوجوانان اثرات سازنده ای بر حوزه های مختلف اقتصادی، محرومیت زدایی، فرهنگی ، مذهبی و آگاهی بخشی دارد.

مقصودی تصریح کرد: یکی از طرح های موفق بسیج در جهت غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، طرح هجرت است که شرکت کنندگان در زمینه های اعتقادی، مهارتی، آموزشی و فرهنگی آموزش های لازم را دیده و به صورت عملی با دنیای کار و فعالیت آشنا شده و مهارت های خود را ارزیابی می کنند.

وی ارائه برنامه های متنوع را از عوامل موثر در ایجاد انگیزه برای دانش آموزان در ورود به طرح هجرت برشمرد و گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی ، تشکیل حلقه های معرفتی، مسابقات متنوع فرهنگی، ورزشی و اردویی اشتیاق دانش آموزان را برای ورود به طرح هجرت افزایش می دهد.

مسئول بسیج دانش آموزی شهرستان کیار عمده فعالیت دانش آموزان در طرح هجرت را عرصه های رنگ آمیزی و بهسازی مدارس دانست که موجب آشنایی جوانان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت گروهی، کمک به سازندگی ، خدمت رسانی به روستاها ، تقویت روحیه مشارکت پذیری و استفاده از بهره گیری از توان فرهنگی ، هنری و فکری دانش آموزان می باشد.

ارسال نظرات