سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران از سرشماری بیش از 70 درصد جمعیت شهری دهلران در سرشماری الکترونیکی شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر در طرح پزشک خانواده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۰۳۷۴
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج; دکتر شهریار رسولی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار کرد: سرشماری الکترونیکی جمعیت شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت در راستای تحت پوشش قرار گرفتن در طرح پزشک خانواده در شهر دهلران در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بخش های تابعه شهرستان دهلران در مرحله اول این تحت پوشش طرح پزشک خانواده قرار گرفته اند، افزود: تاکنون کار سرشماری بیش از 70 درصد جمعیت شهری دهلران صورت گرفته است که پیش بینی می شود عملیات سرشماری کل جمعیت شهر دهلران تا پایان شهریور ماه به اتمام برسد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران تصریح کرد: در استان ایلام سرشماری الکترونیکی طرح پزشک خانواده در شهرهایی با جمعیت بین 20 تا 50 هزار نفر چون شهر ایلام، دهلران، آبدانان و ایوان در حال انجام می باشد و همچنین سایر روستاهای استان در مرحله نخست تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در طرح پزشک خانواده به ازای هر 3 هزار و 500 نفر یک پزشک خانواده در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: برای تأمین پزشک مورد نیاز در این طرح دانشگاه علوم پزشکی از طریق فراخوان اقدام به جذب پزشکان عمومی می نماید که این پزشکان با شبکه بهداشت و درمان هر شهرستان قرارداد همکاری منعقد می کنند.

دکتر رسولی با بيان اينكه با اجراي طرح پزشك خانواده شاهد افزايش اميد به زندگي در كشورخواهيم بود، عنوان کرد: در شهر دهلران براساس نیاز سنجی و بررسی های کارشناسی شده ای که صورت خواهد گرفت و همچنین جمعیت هر منطقه، تقسیم بندی پزشکان خانواده صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ازجمله مزایای این طرح ارائه خدمات پزشکی با بهترین کیفیت و پیشگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین خدمات پزشکی است، ابراز نمود : با اجرای طرح پزشک خانواده برای هر شهروند یک پرونده سلامت الکترونیک تشکیل شده و در نهایت مردم کارت سلامت الکترونیک دریافت مي‌كنند .

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران با تقدیر از همکاری مناسب مردم با رابطین شبکه بهداشت و درمان اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح پزشک خانواده در سطح شهرستان گامی در استای ارائه خدمات مطلوب و مناسب پزشکی، بهداشتی و درمانی برداشته شود.

ارسال نظرات