عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج مطرح کرد:

مناطق آزاد حیاط خلوتی برای وارد کنندگان کالا

کد خبر: ۸۵۶۰۰۰۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

غلام محمد زارعی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، گسترش صادرات را فلسفه تشکیل و توسعه مناطق آزاد دانست و اظهار داشت: فلسفه گسترش این مناطق خوب است و در کلام به نفع صنعت کشور، اما متأسفانه در عمل چنین اتفاقی هیچگاه در کشور ما محقق نشده است.

وی ادامه داد: مسئله ای که در گسترش این مناطق اهمیت دارد، نوع مدیریت آن ها و ضوابطی است که بر آنها حاکم می شود. امروز دولت به جای گسترش این مناطق باید به فکر اصلاح ضعف های مدیریتی در این زمینه باشد و ضوابط ناقص موجود را بصلاح و کنترل نماید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آسیب های این مناطق از منافعشان برای ایران بیشتر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه گسترش مناطق آزاد زمینه ای را برای واردات کالاهای غیر ضروری و بی کیفیت به کشور را فراهم ساخته است.

وی افزود: برخی بدون هیچ مانعی از طریق استفاده از عنوان «منطقه آزاد» به راحتی اجناس و کالاهای مختلفی وارد کشور می کنند و گمرک هم نمی تواند حرفی بزند. این کالاها وارد بازارهای ما می شوند و در نهایت تولیدکنندگان داخلی آسیب می بینند.

زارعی با تأکید بر اینکه می توان با استفاده صحیح از مناطق آزاد، بازارهای هدف را در دست بگیریم، تصریح کرد: تحقق این هدف تنها با کار علمی و حساب شده انجام می شود؛ امروز مناطق آزاد به حیاط خلوتی برای برخی افراد تبدیل شده که به راحتی کالا وارد کشور می کنند، لازم است تمهیداتی صورت گیرد تا این معضل بزرگ برطرف شود.

ارسال نظرات