خبرهای داغ:
در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ماهواره بیان شد:

حلق آویز کردن جوانی در بندرترکمن حاصل اعتیاد و ماهواره

تبرایی: اعتیاد و ماهواره از جمله آسیبهای گریبانگیری هستند که در بندرترکمن در صدر آمار جرم و جنایت واقع شده است .
کد خبر: ۸۵۵۸۰۶۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ؛تبرایی کارشناس انتظامی بندرترکمن در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ماهواره ، شبکه های اجتماعی و اعتیاد گفت : حلق آویز کردن جوانی هفته گذشته در بندرترکمن ، خودسوزی زن جوان و سارقی که از آق قلا به بندر آمده بود دردهای اجتماعی و آسیبهایی است که در گرو اختلافات خانوادگی اعم از اعتیاد و ماهواره است

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی موجود در این شهرستان افزود: اعتیاد و ماهواره از جمله گریبانگیری هستند که در بندرترکمن در صدر آمار جرم و جنایت واقع شده است لذا آگاهی خانواده ها از این آسیبها نکته ای اساسی در کنترل آن است .

تبرایی تصریح کرد: مضرات مخرب شیشه و کراک بر روی جسم و روح به نحوی زیاد است که گاه وقتی علت ارتکاب جرم از مجرم پرسیده می شود هیچ نمی داند بنابراین بالا رفتن آگاهی های خانواده از نحوه رفتار و برخورد فرزندان در محیطهای اجتماعی علی الخصوص گروه همسالان و دوستان نقشی اساسی است که باید به آن توجه کرد.

وی با اشاره به آسیبهای ماهواره خاصه در قشر کودک اضافه کرد: کودکان این دوره بسیار باهوش بوده و قابل قیاس با بچه های زمانهای گذشته نیستند لذا یکی از اصول مهم در کنترل آنان این است که کامپیوتر به هیچ وجه نبایددر اتاق خواب کودکان قرار گیرد که والدین از کنترل آن بر فرزند خود آگاهی نداشته باشند.

تبرایی خاطرنشان کرد: طی بررسی صورت گرفته در کردستان مشاهده فیلم و سریالهای ماهواره از سوی خانواده ها منجر به افزایش رشد طلاق از 15درصد به 30درصد شده که امار متاثرکننده است.

وی یاداورشد: گام نخست در بحث فرهنگسازی تعطیلی ماهواره از خانواده آغاز می شود لذا خانواده ها باید با آگاهی از تاثیرات بلندمدت ماهواره در زندگی راه جرم به جامعه را ببندند تا شاهد معظلات جاری موجود در جامعه نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار