شايعه حمايت مالي همزمان سياسي از استقلال و پرسپوليس در ليگ پانزدهم

بازگشت مخفيانه يك متهم!

حميدرضا سياسي زماني كه هيچ كس او را نمي‌شناخت بر صندلي رياست پرسپوليس تكيه زد و در اقدامي بحث‌برانگيز به بهانه ملاقات با رئيس باشگاه رئال‌مادريد با عامل موساد ديدار كرد.
کد خبر: ۸۵۵۵۹۴۶
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
به گزارش خبرگزاري بسيج، مديرعامل پيشين پرسپوليس براي اسپانسر شدن استقلال نقشه كشيده است. در شرايطي كه انتظار نمي‌رفت حميدرضا سياسي دوباره به فوتبال بازگردد شنيده شده كه او در جلسه هيئت‌مديره آبي‌ها حاضر شده تا هرچه زودتر بحث جذب اسپانسر اين باشگاه را حل كند! خبرگزاري مهر ديروز فاش كرد كه مديرعامل پرحاشيه نه تنها براي هميشه از فوتبال ايران نرفته بلكه پا به پاي هيئت‌مديره استقلال فعال است، بدون آنكه هيچ مرجع يا نهادي از فعاليت او جلوگيري كند. 

  از ملاقات با مأمور موساد تا فوتبال ايران
حاشيه‌هايش از زمان مديرعاملي سرخپوشان شروع شد. حميدرضا سياسي زماني كه هيچ كس او را نمي‌شناخت بر صندلي رياست پرسپوليس تكيه زد و در اقدامي بحث‌برانگيز به بهانه ملاقات با رئيس باشگاه رئال‌مادريد با عامل موساد ديدار كرد. پس از فاش شدن اين مسئله سياسي هرگونه ارتباط با عامل ضدانقلاب را تكذيب كرد. در شرايطي كه معلوم شد عنصر معاند جمهوري اسلامي زمينه‌ساز جلسه ملاقات با فلورينتو پرس بوده سياسي ديگر نتوانست اصل ماجرا را انكار كند. مدت زيادي نگذشته بود كه خبر دستگيري او در رسانه‌ها منتشر شد. پس از سكوت خبري چند وقته بالاخره مديرعامل اسبق قرمزها با قرار وثيقه از زندان آزاد شد؛ مديرعاملي كه چاره‌اي جز استعفاي اجباري نداشت. حال همان فرد با آبي‌ها سر و سرّ دارد و گويا در وزارت ورزش هم طرفداران خاصي براي خود دست و پا كرده است. 

  ماجراي حامي مالي آبي‌ها
بازيكنان و كادر فني استقلال از پرداخت نشدن مطالبات خود حسابي شاكي شده‌اند تا آنجا كه صداي اعتراض آنها به گوش مسئولان باشگاه رسيده و آنها هم براي حل مشكل دست به كار شده‌اند. به نظر مي‌رسد كمك گرفتن از برخي چهره‌هاي پرحاشيه در دستور كار قرار گرفته تا جايي كه در نشست اخير مسئولان باشگاه براي جذب اسپانسر حميدرضا سياسي هم حاضر بوده و اتفاقا قول مساعدي هم به آبي‌ها داده است. حضور فعال اين چهره ورزشي - سياسي به اندازه‌اي بوده كه مديرعامل جنجالي وظيفه حل و فصل ماجرا را برعهده داشته است!

  سياسي، خادم و سرخابي‌ها
وزارت ورزش كماكان مالك هر دو باشگاه استقلال و پرسپوليس محسوب مي‌شود. با اين حساب مي‌توان مدعي شد وزارتخانه ورزش هم از فعاليت‌هاي سياسي مطلع است و هيچ مخالفتي هم با اين موضوع ندارد چراكه هيچ اسپانسري قطعاً نمي‌تواند بدون هماهنگي با وزارت در جلسه هيئت‌مديره حاضر شود. به علاوه اينكه هنوز هم شائبه‌هايي در خصوص حمايت مالي سياسي از پرسپوليس مطرح است، شائبه‌هايي كه هيچ كس تاكنون درصدد شفاف‌سازي در اين باره برنيامده است. به نظر مي‌رسد حميدرضا سياسي كه اطلاعات دقيقي از علت بازداشتش مطرح نشده مي‌كوشد تا سرخابي‌ها را به طور همزمان زير بال و پر خود بگيرد. به ويژه كه او سال گذشته هم به آبي‌ها كمك مالي كرد. 

  به فوتبال برنمي‌گردم
مديرعامل پيشين پرسپوليس سعي دارد حضورش در جلسه تعيين اسپانسر استقلال را اتفاقي معمولي جلوه دهد. حميدرضا سياسي در گفت و گو با خبرگزاري مهر با اشاره به حضورش در جلسه فوق اظهار داشت: «من در هيچ باشگاهي حضور ندارم، نه استقلال و نه پرسپوليس. به هيچ عنوان قصد بازگشت به ورزش را هم ندارم. من جلسه‌‌اي با استقلالي‌ها نداشتم. البته جلسه به آن معنا كه از قبل تعيين شده باشد، نبود. من استقلالي‌ها را ممكن است همه جا ببينم، حتي در خيابان. چند روز پيش به دفتر افشارزاده رفته بودم كه آنجا استقلالي‌ها را هم ديدم ولي اينكه جلسه‌اي داشته باشم، نبود! فقط با هم يك احوالپرسي داشتيم. همانطور كه گفتم در ورزش نقشي ندارم.»

  سياسي اسپانسر ما نيست
شاهرخ سبك‌دست، تنها كسي است كه به اخبار منتشر شده در مورد سياسي واكنش نشان داد. عضو هيئت‌مديره باشگاه استقلال هرگونه همكاري با سياسي را رد كرد: «اصلاً چنين چيزي امكانپذير نيست. گفتيم هر كسي پول به باشگاه بدهد مي‌تواند اسپانسر شود اما هر چيزي تعريف و قاعده خودش را هم دارد و بايد فضاي كار براي افراد پيشنهاددهنده فراهم باشد. اين خبر به هيچ عنوان صحت ندارد. جلسه هيئت‌مديره استقلال با همان اعضاي خودش برگزار شده و شخص ديگري در اين نشست نبوده است.» سبك‌دست با وجود آنكه رابطه نزديكي با حميدرضا سياسي دارد اما همكاري آبي‌ها با او را غيرممكن خواند: «اين مسائل ربطي به هم ندارد. ما ممكن است به دليل تجارتي كه داريم با خيلي از بازارها در تماس باشيم و كار مشترك انجام دهيم اما دليل نمي‌شود كه در كار باشگاه همه آدم‌هايي كه در تماسيم دخيل باشند. امسال بحث مالي باشگاه با سال گذشته تفاوت‌هايي دارد. ديگر اين طور نيست كه شخصي بگويد مثلاً N تومان هزينه مي‌كند بدون اينكه برايش مهم باشد درآمدزايي وجود دارد يا خير امسال در كميته اقتصادي طرح‌هايي كه سال قبل ريختيم را مي‌خواهيم ادامه دهيم تا باشگاه به درآمدزايي برسد.» 
ارسال نظرات