نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

بدون اعتبارات مالی هم می توان در برابر قدرت های جهانی ایستاد

امام جمعه شهرکرد در دیدار با جمعی از صنعتگران چهارمحال و بختیاری، مولدین و تلاشگران در عرصه "تولید" و "حامیان" را دو رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه صنعت دانست.
کد خبر: ۸۵۵۵۳۹۳
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در این دیدار،‌ عرصه صنعت و تجارت را عرصه جهاد دانست و اظهارکرد: آن چه که در عرصه جهاد مهم و ضروری است حرکت جهادگونه داشتن ، از مشکلات و سختی‌ها خسته نشدن و از پای در نیامدن است.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری دوران دفاع مقدس و ایستادگی رزمندگان با دستان خالی در برابر قدرتهای مادی جهان تصریح کرد: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند که با وجود همه تنگناها و فشارها و نبود اعتبارات مالی و مشکلات فراوان، می‌توان با عزم راسخ و توکل بر خدا در مقابل زورگویی و توقعات بی‌جای قدرتهای جهانی ایستاد و بزرگ‌ترین فخرها را برای انقلاب آفرید.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هیچ‌گاه موانع، فشارها و تله‌های دشمنان از پیش روی رزمندگان و ایستادگی آنان در برابر دشمنان جلوگیری نمی‌کرد بلکه از میان برداشتن مشکلات و سختی‌ها تنها چیزی بود که رزمندگان به آن فکر می‌کردند که نتیجه این مقاومت هم آن شد که نظام اسلامی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات و مشکلات فراوان آن زمان، در مقابل این جبهه ایستاد و سربلند از میدان خارج شد.

امام جمعه شهرکرد، تلاشگران امروز در عرصه صنعت و تجارت را فرزندان همین مرز و بوم و پرورش یافته فرهنگ ناب دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: به طور قطع مشکلات، سختی‌ها و مطالبه‌گری‌ها شما را خسته و از پا در نخواهد آورد چرا که شما فرهنگ و روحیه جهاد و ایستادگی را از پدران‌تان و جهادگران‌تان در دفاع مقدس آموخته و به یادگار گرفته‌اید و همواره عزم و اراده‌تان برای آن که صنعت را به آن جایی که باید برسد، برسانید جزم است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه به مسئله اقتصاد مقاومتی و نقش تولیدگران و تلاشگران عرصه صنعت وتجارت در تحقق این مهم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عالمانه و از روی شناخت دقیق مسائل اقتصادی ، صنعتی و ظرفیت‌های تولیدی کشور مطرح کردند و بر همین اساس مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تکیه بر تولید داخلی و استحکام بنیه درونی اقتصاد قرار دادند.

نماینده ولی فقیه در استان، مولدین و تلاشگران در عرصه "تولید" و "حامیان" را دو رکن اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه صنعت دانست و تاکیدکرد: این دو رکن مهم باید به هم پیوند بخورند تا اقتصاد مقاومتی آن گونه باید شکل بگیرد و نقش خودش را ایفا کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان نقش «مولدین و تلاشگران در عرصه تولید» در پیش بردن امور، رفع مشکلات و راه‌انداختن چرخه صنعت را بسیار مهم و حیاتی خواند و گفت: نقش و رسالت تولیدگران در شرایط کنونی اگر بیشتر از حامیان نباشد به طور قطع کمتر از آنان نیست بر همین اساس آن چه که در این عرصه بیش از همه چیز کارها را به پیش می برد روحیه جهادگری، نشاط، امید، خسته نشدن و به هیچ عنوان از مشکلات دست برنداشتن و خسته نشدن تولیدگر است که باید این را خیلی جدی گرفت.

در ابتدای این جلسه رضا گنجی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید اقداماتی در حوزه‌ صنایع کوچک صورت گرفته که این اقدامات در دو بخش سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند.

وی ایجاد زیرساخت، واگذاری زمین و واگذاری انشعابات را از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ سخت‌افزار برشمرد و تاکید کرد: حمایت از واحد‌های موجود در شهرک‌های صنعتی از جمله اقداماتی است که در حوزه‌ نرم‌افزار انجام گرفته است.

گنجی عدم تامین منابع مالی از سوی بانک‌ها، عدم آگاهی سرمایه‌گذاران را یکی از مشکلات این عرصه دانست و افزود:جهت رفع این مشکل دوره‌های کارآفرینی برای صنعت‌گران استان برگزار شد که طی آن تجربیات سرمایه‌گذاران موفق در اختیار صنعت‌گران نوپای استان قرارداده شد.

ارسال نظرات