علی اشرف خانلری
خبرگزاری بسیج: بنیاد ایرانشناسی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان به هنر عكاسي، چه در داخل و چه در خارج از کشور، پنجمین جشنواره عکس خود را با عنوان «جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران زمین»، در دو بخش حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي، برگزار مي‌كند.
کد خبر: ۸۵۵۵۲۰۸
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سرزمین سرافراز ایران، سرزمین تاریخی اقوام پاک‌نهاد و مردمان دلاور و سختكوش، زیستگاه موحدان خدایی و جایگاه مساجد و معابد هزاران ساله، کشور قله‌های سر به آسمان سايیدة عزت و قرار و رودهای خروشان پاکی و سلامت را باید از نو شناخت. طبیعت، هنر، ادبیات، تاریخ و تمدن و نوابغ این مهد مردانگی را باید دِگربار به تماشا نشست و جلوه‌های فاخر این سرزمین را از زاویه‌ای دیگر به ایرانیان پاکدل سراسر جهان شناساند. بر اين اساس، بنیاد ایرانشناسی با دعوت از تمامی علاقه‌مندان به هنر عكاسي، چه در داخل و چه در خارج از کشور، پنجمین جشنواره عکس خود را با عنوان «جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی ایران زمین»، در دو بخش حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي، برگزار مي‌كند.

  اين جشنواره با اهداف: «ایجاد زمینة مشارکت عامة مردم در ثبت تصویری سرزمین ایران»، «تأمین و تولید منابع تصویری براي تحقیقات ایرانشناسی در زمینه‌های فرهنگ، جغرافیا، اقلیم، اماکن و آثار ایران»، «ارتباط با هنرمندان و سازمانهای مربوط به عکاسی و بوجود آوردن زمینه‌های همکاری آنان با بنیاد ایرانشناسی»، «انتشار نتایج حاصل بمنظور اطلاع مراکز داخلی و بین‌المللی و چاپ آثار جشنواره» و «بالا بردن اطلاعات عامه مردم از جاذبه‌های فراموش شدة ایران» با تأكيد بر سه محور: «جاذبه‌های فرهنگی رو به فراموشی ايران»، «جاذبه‌های بکر و طبیعی ایران» و «جلوه‌های بدیع و نادر از آثار تاریخی ايران‌زمين» برگزار خواهد شد.

عکسهاي ارسالي به پنجمين دورة جشنواره عكس ايرانشناسي می‌توانند نمایانگر تمامي آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی منحصربه‌فرد و كمتر به تصوير كشيده شدة ایران‌زمین؛ شامل: محوطه‌ها و تپه‌های باستانی و تاریخی، اشیاء مکشوفه از این مناطق، آثار به جا مانده از بناهای باستانی و یا تاریخی، تزئین‌ها، نقش برجسته‌ها، ابزارها، پوشاک، آداب و رسوم، مراسم‌ها، بازی‌های محلی، زیورآلات، اسباب و وسایل کار و زندگی، مناطق بکر و دست نخوردة طبیعت ایران، چشمه‌ها، تالاب‌ها، آبشارها، گونه‌های جانوری و آبزی ایران‌زمین (در تمامي ادوار) باشند و يا آثار و جاذبه‌هايي كه منحصر به مرزهاي ايران نبوده، اما نمايانگر فرهنگ و تاريخ ايران در اعصار گذشته و در كشور و سرزمين ديگري هستند، قابل شركت در اين جشنواره است.

علاقه‌مندان به شركت در پنجمين دورة جشنواره عکس ايرانشناسي مي‌توانند آثار خود را حداکثر تا پايان روز 30 آبان‌ماه سال 1394 (غير قابل تمديد)، از طريق بارگزاري در سایت رسمی جشنواره به نشانی www.Iranology.ir، شركت دهند. مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار منتخب جشنواره نيز در روز 30  دی ماه 1394 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر، (در زمينة مقررات جشنواره)، مي‌توانند با مراجعه به سايت جشنواره و يا از طريق شماره 88211996-021 و يا رایانامه: award@photoiranology.ir  تماس حاصل نمايند. دبیرخانه جشنواره به نشاني: تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، خیابان ایرانشناسی (64 غربي)، بنیاد ایرانشناسی، واقع شده است.

ارسال نظرات